Alla inlägg under juli 2012

Av Cina - 14 juli 2012 22:46

Japp, nu e snart sommarsemestern 2012 slut o precis idag har jag nog haft den tråkigaste av semesterdagar....o ändå känns det just nu rätt bra   . Tre semesterdagar till sen så kör ekorrhjulet igång igen   


Min semester började rätt okej, några dagars utplaning hemma med diverse shopping o sen drog jag iväg upp mot Tiveden för en lägervecka. Där i början verkade vädret hyfsat...fick t o m komplettera med att handla solskyddskräm.


Träningsmässigt tycker jag att vi gjorde framsteg jag o Yalla - med oss i "ryggsäcken" när veckan var slut hade vi mer tips och än mer råg i ryggen. Bra där. Jag tycker att jag återigen växt lite som hobbyhundförare och med hjälp av Heidi tog vi ännu ett steg i att förstå hur rätt kommunicera med min hund. Men det viktigaste ändå som jag tar med mig från träningen på lägret är att jag o Yalla hade kul!


 

en liten del av Stigmansgården där vi lägrade - o vädret hade vi med oss   



Nu snart, om några dagar, tar vardagen vid igen med att slita för månadsbidraget o jo en viss ångest börjar göra sig påmind men...jag har ju en plan, ett mål som jag strävar efter och nu ska jag åter ta tag i att arbeta för att nå det målet.


Mitt mål är att hitta och få jobb närmare hemma, i Sverige o gärna i Malmö....eller varför inte uppåt Nordvästra Skåne. Ja nu gör jag det riktigt officiellt, orkar inte smyga omkring längre!


Varför? Jag gillar mina kollegor och trivs så långt men....känslan som hela tiden finns ändå är att jag inte riktigt duger och jag går ständigt o är rädd för att göra fel o den rädslan suger väldigt mycket kraft och har nästan förstört min självkänsla. Det är mycket som hänt, som ex. kass löneutveckling....stark styrning och upplevt litet förtroende tilll mig och min förmåga pga saker som jag inte kunnat råda över....för att nämna något...samtidigt som inget händer.....svårt att gå in på mer än så...


Det svåra nu är att hålla modet uppe så att det blir att jag söker mig TILL och inte IFRÅN.


Det är inte enkelt det här att hitta ett jobb. Jo det finns att söka, men jag märker ju att bilden av att jobba på andra sidan sundet gör att många redan har skapat sig bilden "lönerna är ju så mycket högre i Danmark...." Jo, förvisso men det är egentligen historia nu för helt ärligt har kursen på den danska kronan som det ser ut nu spelat ut sin roll o då ser det annorlunda ut. Jag själv kan oxå se att det finns ett utrymme att förhandla kring eftersom jag idag lägger rätt många kronor för att ta mig tilll o från jobb....ja jag strävar ju åt att slippa lägga en massa bensinpengar. (drömmer om att åka de gröna bussarna) Dessutom upplever jag att det finns en liten skepsis till att man som jag gjort, kan vilja byta bana...göra något annat, bilden är liksom att alla vill göra en spikrak karriär i en viss given riktning. Men jag hävdar med envishet att jag verkligen trivs med att ha "vågat" byta yrkesroll och kan säga att jag trivs i mitt nuvarande administrativa yrke som skiljer sig en del från det jag hade innan. Jag har ju bytt bana av egen fri vilja och fortsatt i den nya riktningen i några år nu vilket borde vara ett tecken så gott som något annat   .


Strax innan min semester sökte jag ett jobb som jag verkligen, verkligen vill ha och där jag har vissa kontakter redan....och jag vågar säga att det är ett jobb jag skulle trivas med både arbetsmässigt och med kollegorna....men mitt hopp är inte så stort just nu eftersom jag inte hört något alls ifrån det hållet   . O jag som räknat ut det så bra tyckte jag.....nystart efter semestern liksom...Men alltså bara på det igen.


Tror minsann jag redan nu idag skrider till verket, någonstans därute finns ett nytt jobb åt mig, jag vet det - sommarstiltje jovisst men bara stiltje   .



   





Ovido - Quiz & Flashcards