Alla inlägg den 28 juli 2012

Av Cina - 28 juli 2012 07:34

så var det lördag morgon och jag har packat både matsäck för lite skogsträning och övernattningsväska. Jag tänkte nämligen dra vidare upp mot Ängelholm direkt från skogen och låna föräldrarnas "gäststuga" över natten (husvagnen). Det är redan kvavt och mulet så det ser inte bättre ut än att meteorologerna har rätt.....det blir nog lite blöta uppifrån idag. Men solen ska synas redan imorgon igen yallafall några timmar.


Fredagen som arbetsdag förflöt ganska bra tycker jag, med både feriekage och fredagsbar   . Traditionen bjuder att den som ska gå på semester bjuder på tårta o sen har vi då o då på avdelningen bar på fredagarna, o jag drack en Cola!!! Vinet fick vänta tills senare liksom.


Min egen tradition är att fredagen hemma börjar med en riktig långis och igår tog vi två turer till vår lilla pool ute i allén.


          


och såklart fick Yalla bada....


  


och jag erkände redan igår att jag är riktigt hönsig...Yalla gillade det hur som, trots linan.


Sen vidtog slappandet hemma, lite snack med grannar o pyssel med det gröna och Ja, maten intogs tillsammans med lite rödvin.


OS-invigningen gluttade jag på bara en stund för jag bara inte orkade sitta där.....utan tog Yalla på nattarunda utrustad med pälskrattan, för hoppsan vad det lossnade päls på lilla badnyfmen och jag kände inte för att få den nydammsugna lägenheten med tussar direkt igen....Där var en familj på cykel där vid 22-tiden som stannade till o tittade lite extra ut på fältet där jag stod i den månbelysta skymningen o kammade min hund   . Kammen åker med ut i skogen idag oxå.


Nähä....nu borsta gaddarna o ut i skogen.


  






    

Ovido - Quiz & Flashcards