Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Så'ja

Av Cina - 7 augusti 2012 21:33

Så nu känner jag mig nöjd med dagen   


Precis inkommen från en ordentlig promenix i rask takt, powerwalk countrystile   , ute längs med åkrarna strax utanför. Inte bara rask takt utan oxå höga benlyft eftersom vägen inte bara bestod av klippt gräs utan vi gick oxå där bonden inte klippt på hela sommaren längs med ett dike och då fick jag minsann lyfta på benen   . Stegräknaren för dagen visar dryga 17.000 steg o jag låter nu kroppen vila. Måste säga att det är en njutning att bara kunna gå mer eller mindre utanför dörren och få njuta av vinden som får säden som nu är mogen att liksom sjunga, kunna se ut mot bron där solen börjat gå ner. Lovely minst sagt.


Igår blev det inte så mycket powerwalk eftersom jag fick hjälp med att kolla ACn som verkat lite trött och inte orkat hålla kupéns temperatur ens mellan Roskilde o Bunkeflo. En kille jag lärt känna genom klubben hjälpte mig att kolla täthet och gasmängd...o det sistnämnda fylldes på till full "tank" vilket inte var fallet när han började sin kontroll.


Yallas övande har vilat nu i dagarna två och jag tycker mig inte se att hon lider av det...inte när hon får komma ut på en så rejäl runda som ikväll.


 



Annars har det inte hänt så mycket revolutionerande....inte värre än när jag i söndags skulle släcka lampan för natten   . Skulle bara sätta i kontakten för att lägga mobilen på laddning sen var det dags att nanna....o så gulp precis bredvid där kontakten skulle sättas i satt en stor äcklig spindel...


 

en sk stor husspindel   . Ja alltså spindlar ute i skogen bekommer mig inte jättemycket men i mitt sovrum, min bostad bläääää. Det blev till att ta fram dammsugaren för inte kunde jag koppla av med den sittande där på golvet bredvid min säng inte.


Spindeln försvann i dammsugaren, moahahaha, och så kunde jag väl ändå sova....jo tjena. "Hade den kompisar?" Ja alltså till slut somnade jag och har ännu inte sett den igen, eller kompisar....o jag har gått o tittat lite extra t o m kollat dammsugaren, om den liksom är på väg att krypa ut igen....Tänk vad ett sånt litet djur kan få en vuxen kvinna som mig att bli hispig   .


Med denna lilla fobi-anekdot säger jag så go'natt.


  



 
 
Nina

Nina

8 augusti 2012 07:43

Det var en imponerande massa steg det där :)! Heja! Fast allvarligt - spindeltraumat känns ju så där stabilt *hahahaha*. //Kramkram

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Kicki

8 augusti 2012 21:16

Jojo om spindlar det vet jag vad du tycker. Jag kommer ihåg hallspindeln på Melonvägen!!!!
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards