Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Känslan av att smälta bort

Av Cina - 19 augusti 2012 21:18

Tror inte det är många som frusit denna helgen   då den efterlängtade värmen kommit med rejäl kraft. Ett tag idag var det 33 grader ute....o 28 grader inne i min lägenhet, gaaanska varmt.

Nu snart är det dags att försöka sova, och jag är glad över min fläckt som innan under sommaren stått mest overksam och t o m någon gång åkt in i förrådet igen.


Yalla har fått lite aktivitet i ganska lagom mängd i hettan. I lördags en liten mysig stund på eftermiddagen på klubben där vi körde lite framåtsändande - vi har nog börjat hitta tillbaka där   - och hon gick ut fint från mig. Snabbt letade vi oss sen in i skuggan för o öva lite kryp och skall. Krypet känns bra fortfarande, får passa mig så hon inte far upp som en guttaperkaboll när vi är klara! Skallet i värmen blev oxå fint...hon hade tydligen inte energi att skälla innan kommando i lördags, eller nä såklart - jag var fokuserad och därför höll hon tyst   tills det var dags.



Idag ville jag passa på att spåra på stubbåker och Mariana hängde på med Vera o Dakky.


Yalla tog upptaget fint och spårade sen utan större problem. Härligt att märka att hon har näsan "på" hela tiden och inte s a s räknar med t ex "ingen apport nära vinkel" eller annat spännande - hon är fokuserad i hela spåret! Visst hon brukar vara "på" i skogen oxå, men det blir ju lätt att yallafall jag tänker att det skulle strula mer just på torr åkermark.


Mariana o Dakky spårade ute på en gräsäng och det såg riktigt fint ut. Dakky var riktigt duktig! Likaså Vera som fick ärva Yallas spår ute på stubbåkern.


En riktigt härlig förmiddag alltså   


Nä förlåt jag är för trött i skallen av värmen...det får räcka såhär.


 

Yalla som vara var tvungen o kolla ner i en stor håla strax intill spåret...ganska säkert harar som hade grävt sig en grop ....

  


  





 
 
Nina

Nina

19 augusti 2012 21:48

Härligt med lagoma aktiviteter när det kokar både inom- och utomhus *pust*. Vi har modiga 26 grader inomhus nu och drar strax lott om vem som får sova i duschen :). Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

mariana

20 augusti 2012 06:43

Varmt ja, men en härlig lägenhet :)! Tack än en gång för hjälpen och för mysig fikastund. Jag satt gött i skuggan och pälsarna trivdes i gröngräset :)) // Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards