Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

Ny vecka, nya tag

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25

så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns".


Förutom att jag jobbat oxå denna måndag har jag tillbringat några timmar nere på klubben, och det fanns egentligen inte i min plan utan det skulle bara bli typ en liten stund....men så träffar jag ju alla dessa goa glada människor o det blir så svårt att bara åka hem igen   .


Förutom gos med Fajta, och trevlig pratstund avhandlades flaggstänger....prispall....och så kaninerna och deras hålor. Det sistnämnda är ju rent ut sagt en styggelse vi får leva med och har levt med i många år, men vi har yallafall kollat o konstaterat att jordhögen finns där under lite självsådda diverse "plantor" och så vet vi att kommunen har gett besked på att de kommer att lämna mer "material" för oss att fylla igen hålorna med   . Planer smiddes på en större insats innefattandes "skallgång" för att hitta hålorna, bil med släp som följer efter och handkraft som fyller hålor....ja alla hugade SBKare kommer att få ett upprop att deltaga i detta. Anslag lär komma på en o annan vägg nära oss alla   Vi har dessutom koll på att ett antal spadar finns att tillgå och ja...det kommer mera....


Yalla o jag tog oss ett litet pass ute på planen innan solljuset helt hade försvunnit - fritt följ, lite fs o så vår alldeles nya projekt, STÅ, för det finns en liten tanke att vi kanske eventuellt ska ta oss en liten tur yallafall lydnadsklass 1 o så får vi se hur det kan komma att eventuellt gå...  nångång....


Nu är vi båda rätt trötta o nöjda med kvällen o ska snart se till att knoppa. Imorgon ligger en ordentlig promenix i planen för att sen ta tag i lite räkningar (lönen kommer på kontot imorgon, tjohooo) och så ska jag minsann förbereda mig inför mitt månadssamtal med chefen     Sen kan jag ju bara inte låta bli att kolla på Playa del Sol   .


 


  



 
 
Ingen bild

Susanne

28 augusti 2012 08:32

Lite träning och mkt flabb det är väl en mkt bra måndag det!

 
Nina

Nina

28 augusti 2012 08:34

Vilken mysig kväll :)! Det börjar väl nästan bli tid för en allmän fixardag snart - nu är det ju inte riktigt lika illa som sist med underhållet men lite stug- och tomtfix är ju aldrig fel :). Kramkram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 21 augusti 2012 21:31


Känner mig med mina mått mätt lite wild'n'crazy just nu     o det bara för att jag vågade trycka på knappen, "boka och betala". Ja inte bara för det egentligen utan oxå för att jag bara bestämde att jo det är okej o sticka iväg själv, i slutet av jan...

Ovido - Quiz & Flashcards