Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

En ljuvlig helg

Av Cina - 5 augusti 2012 21:13

Jahaja, snart dags o se till att hoppa i loppelådan för att vara redo inför måndagen   .

Helgen har varit riktigt behaglig och mysig. 


Den började som jag skrivit om med en mysig kväll ute hos Lotta i Tygelsjö och så var planen för lördagen att inhandla lite blommor för ett presentkort....ja det smög sig ju för det där presentkortet ligger fortfarande kvar på ett bra ställe o står inte att finna   .


Tack o lov då för timmarna nere på klubben med lite fika, träning och många skratt och kloka analyser   .



Yalla och jag fick mycket nyttig hjälp i vårt övande...kommendering som satte mycket fokus på mig och mitt "agerande" och bara blev såååå bra. Jag har ju en mycket pigg, lyhörd och duktig hund som dessvärre "belastas" av att jag tänker för mycket istället för att jag går på min första känsla. Bara o packa ner i minnesbanken för att mer o mer göra och lita på min instinkt.



fritt följ med i mina ögon helt underbar kontakt   



"jag sitter här o inväntar bud från ovan"



Språng marsch blev denna helg en helt ny och rent ut trevlig erfarenhet för mig...för här har jag brukat tappa henne rätt mycket i position...



krypet är....fint   



och skallet...jomenvisst kan hon sitta kvar   



Idag var det skogen och spår/uppletande som gällde och mina superlativ över Yalla kan bara fortsätta   . Hon är nogrann som attan och stöter hon på problem som t ex, förledningsspår av svampplockare....djurlegor eller annat, ja så jobbar hon sig igenom och det är bara för mig att hänga med. Spårapporter som t o m grävts ner något är inte heller något hon lämnar dithän utan de ska hon bara hitta   .


Uppletandet då? Hon vet vad som gäller direkt, kopplar på nosen och jobbar envist...och inte bara hittar sakerna utan kommer in fint hela vägen till mig för att lämna (och på träning försöker vi alltid busa lite med grejorna för att det ska vara kul). Numer vill jag dessutom påstå att vi börjar få till ett bra avslut, avlämnande i utgångsposition   .




Nu är det som sagt snart dags att krypa till kojs, alldeles varm i själen av en härlig helg ihop med vänner och hundar. Nattarundan gick för ett tag sedan, upp till Statoil där Yalla fick ligga medan jag gick in o handlade lite tuggummi. Ok, visst var hon bunden vid ett träd meeen inga tendenser alls till att resa sig så - ja det känns ju oxå gott.


               


Många bilder blev det idag....men jag tycker de är fina så....  tack för de - Nina för att du hade kameran med dig o Sabina för att du knäppte flitigt   


  

 
 
Sabina

Sabina

5 augusti 2012 21:58

I L O V E bilder :-) Det har verkligen varit en underbar helg med duktiga hundar & trevligt sällskap <3 Icke att förglömma: spårtrampare som står på näsan- inga problem för Yalla det heller :-). '

Nu håller jag verkligen allt som kan hållas för att det löser sig med bilen till ett överkomligt pris.

//Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

5 augusti 2012 22:00

Fina bilder från en ljuvlig helg, precis som det ska vara! / kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

 
linnea

linnea

5 augusti 2012 22:48

Urgullig hund! Lägger sj upp bilder på hundar/katter/kaniner och övriga djur. Kommer säkert kika in hit igen :)

http://lovechivas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susanne

6 augusti 2012 08:12

Skönt med ljuvliga helger när man som idag sitter i kontorsstolen igen:-).

 
Nina

Nina

6 augusti 2012 08:52

Verkligen är go helg detta! Fler sådana :). Lite jogging får man kosta på sig när positionen står på spel *fniss*. //Kramkram

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Kicki

7 augusti 2012 21:31

Både hunden och tjejen i blått är gulliga tycker iallafall jag.
Kramar mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards