Alla inlägg under maj 2011

Av Cina - 2 maj 2011 20:07

Måndagen är snart till ända denna helt vanliga jobbevecka  .


Startade lite tidigare än vanligt hemmifrån idag och kom i gengäld   hem lite senare oxå....så det jämnar ut sig  .


Nu har jag o Yalla precis kommit in efter en härligt promenix på en timme och vi har inte övat en enda millimeter på nåt, bara njutit av solen....allt gröna....fåglarnas kvitter o sånt där  som bara är så underbart.


Igår blev det en liten tur ner till klubben, några fler hade haft samma tanke...så inte blev det bara jag o Yalla där nere inte  . Lite fika o småsnack i lä från vinden på terassen   .


Jag o Yalla övade lite, både gammalt o nytt o vi hade det rätt gott i vår lilla bubbla   . Halter (dvs sitt, har märkt att hon blivit lite långsam/seg i halterna), tungapportering och skall körde vi i första omgången...efter en lite kaffepaus lite småövande på framåtsändande o så avslutade vi med hopp (uthopp för att försöka få till det så att Yalla inte hamnar så nära hindret)


Nä, tillbaks till nuet - klotången ska fram så vi blir av med klippetiklapp på parketten  .


Ha de'


Det är svårare att se det som är gjort än det som återstår att göra. 









     

Av Cina - 1 maj 2011 09:56

Gårdagen på Revinge, där vår grupp hade mark för träning, den startade inte som jag önskade riktigt   .


Vi var tidiga, liksom Susanne, och jag o Yalla gick åt ett håll för en liten promenix o rasterunda....på kalhygget (jo det finns ju några träd där på Revinge  ). Solen lös o fåglarna kvittrade.....o så låg där tydligen ett rådjur o tryckte oxå....Yalla hade mest skuttat omkring o plockat pinnar o kottar så min vaksamhet var riktigt avkopplad....o hon fick det där försprånget som hon inte ska ha och satte iväg efter rådjuret när det stack. Som jag vrålade....o arg blev jag o ännu argare    när jag hörde mitt lilla fanskap gläfsa i upphetsningen i kölvattnet efter Bambis kusin. Historien slutad väl....Yalla kom tillrätta...


Sen förflöt träningen på rätt bra - jag trampade ett spår till Ulla och Vicky trampade tre spårpåsläpp till Yalla i kalhygget. Jag hade tankarna på den tveksamhet som domarna såg förra helgen i just påsläppet.


Jag räknar med att Susanne själv beskriver spåret som Ulla senare gick - slutomdöme iaf här, kanonbra med en finfint spårupptag    . Av Yallas tveksamhet syntes inget och kanske detta berodde på att jag tänkte på min uppgift i det hela....lugn o samlad matte ger än mer fokuserad Yalla  .


Jag såg förresten Vicky o Yohnsson spåra oxå igår. De skiljer sig en del i stil Yohnsson o Yalla men samtidigt så finns där likheter. Den tydligaste är att de båda helst ska få samla sig ordentligt efter apport och inte ska släppas ut i spåret förrän de verkligen "sätter näsan i spåret igen" - Yohnsson gör annars som Yalla om han bara får ett vassego direkt....ahaaa var var vi nu, tjohooo....


Yallas uppletande igår, sex föremål på sju skick, gick oxå bra...ja Yalla jobbade fint. Jag lät mig bara bli för upptagen av annat - o det är ju så, är jag upptagen av nåt annat så upplever Yalla mig som velig/osäker o hon får ställa frågan "va' menar du nu då". Avlämnandena blev bara okej istället för bra som en produkt av att jag inte var "där".


Budföringar körde vi oxå - med en ickeskjutande skytt på sträckan - Yalla tycker det där är lite underligt....o vi behöver träna det, att där står en människa sådär mitt ute...blev bra  



   

träningen var klar...jag blev lite trött o fick lite helghybris när jag hörde de andra prata om sin planer inför Valborg....bestämde mig för en promenad med Yalla för o rensa bort hybriskänslan.


Passade på att låta Yalla få jobba lite i ett par backar längre bort, springa upp och ner ett antal gånger.


Hemma tog jag mig en timme i solen på altanen o så var batteriet på Cina laddat igen.


Idag ska jag nog ta mig en tur ner mot klubben....


  Ha en skön 1:a maj....ja just ja nu är det MAJ månad...sköna maj välkommen   

Ovido - Quiz & Flashcards