Direktlänk till inlägg 12 augusti 2012

Tiden flyger iväg - söndag kväll redan

Av Cina - 12 augusti 2012 19:07

Så är det då snart måndag igen   - tiden flyger verkligen iväg.


Träningsmässigt har vi fått gjort en del,

I onsdags kommendering i frittfölj med fokus på att "Cina gör" - dvs med full fokus utan att fundera eller smyggå så att säga. Yalla följer med fint t o m med bra position i de korta språngmarscherna   . Krypet sen och här börjar vi oxå få till det fint när jag oxå här har slutat "smyga" - Skallet sen och hon skäller bara så fint, jämt och "bestämt" och numera har vi hittat rätt för att hon ska hålla lallan i backen o till o med vara kvar i position.


Framåtsändandet har vi kört lite "hemmavid" så som vi en gång började o nu i veckan verkade vi ha hittat tillbaka till farten och glädjen ut igen från mig   .



 


Det största annars i veckan var att jag fick ett brev som först fick en ganska avmätt reaktion från mig. Postkodlotteriet skickade ett sånt där brev som jag fick i jultid, två champagneglas på kuvertet o "grattis till vinsten". Då i jultid var det gratulation för hela 150 kronor så....jag lade det åt sidan o gick en runda med Yalla först.


Men men....hemma igen så öppnade jag och såg först att de såklart gärna ville att jag skulle förse mig med fler lotter...o så läste jag "Grattis Carina du har vunnit 5.000 kronor" o så igen....jo det stod samma sak. TJOHOOOOOOO!!!!! Jag har vunnit!!! Inte en miljon, inte en ny bil men femtusenpengar! En perfekt grundplåt för att hitta på nåt skoj när år 2013 blivit ett par veckor gammalt     , o sorry vänner det blir inte till en fest utan jag har siktet inställt på en liten resa någonstans   . Vart....iiiingen aning just nu, men nu kan jag yallafall börja gå från dröm till lite planering.


Känns ju lite smålustigt med en pengavinst...i månaden efter semestern där kassan redan är rätt så skral, o tur är det kanske då att slantarna inte sattes in direkt på kontot utan dröjer några veckor...så hinner jag komma närmare lönen o bränner inte min lilla reskassa.


För att då avsluta en ganska kort ikappbloggning,

helgen har varit kul, skön och bra. Började med en fredag ihop med goa vänner där vi kollade semifinalen i OS-handbollen, åt god mat och drack gott. Sen drog vi ner en sväng på stan o ja klockan hann bli 3 innan John Blund o jag släckte för natten. Lördagen, igår, blev en något lugnare historia för nog kände jag av fredagens svirande. Höjdpunkten här blev att jag hittade ett mystiskt försvunnet presentkort på Plantagen som jag hade lagt på ett sånt däringa bra ställe.....o helt plötsligt låg presentkortet framför ögonen på mig igen   . (förra helgen spenderade jag någon timme på lördagen åt att leta efter detta presentkort o det däringa "bra stället att lägga det på")


Dagen idag har ägnats åt spår och upplet i glada vänners sällskap på ganska ny mark. Yalla och jag var återigen duktiga och for hemåt lagom till finalmatchen i OS-handbollen.


Nu håller vi kväll, tar en promenix i den ljuvliga augustisommaren och njuter av att drömma om en resa någonstans i januari till......?  


  












 
 
Ingen bild

Susanne

13 augusti 2012 08:19

Femtusenpengar gör väl vem som helst glad!!!
Men asså...jag röstar minsann för ett party jag;-)))).
Duktig Yalla både på plan och lite mer kuperad mark!

 
Nina

Nina

13 augusti 2012 09:05

Nu ska vi bara öva in att även tala om för Yalla att ni börjat träna innan du börjar så är saken klar :). Grattis till vinsten *grämer mig att jag sa upp abonnemanget på postkodlotteriet*! Jag tycker allt att du ska åka iväg och bara jäsa rundor en stund när halvtid nalkas. Nu laddar vi om för helg igen :)! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Skapa flashcards