Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Så var det söndag igen

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.   


Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå.


Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Yalla var med om på en ganska tom plan  

och idag fick jag veta att detta förmodligen var en av två fåglar som brukar följa med på promenader...ja alltså en av kompisarna på klubben har tydligen blivit riktig kompis med två fåglar   och tillvägagångssättet lär innehålla bitar av frolic, vilket då förklarar varför fågeln höll sig så nära oss och hela tiden verkade leta mat   .


Träningen i onsdags minns jag oxå, den var dock fågelfri, där vi bl a körde lite framåtsändandeövning som trots skymning och trots min velighet om jag skulle eller inte blev riktigt bra.


I helgen har vi varit några stycken som fixade lite på klubben - i härlig stämning fyllde vi hålor i planen med grus, det fejjades, skars kanter så vi har finare gångar till stugan, hängrännor rensades o hundstallet spolades.


 

och denna lördagen resulterade i att min stegräknare närapå blev överhettad när den kunde summera 22.994 steg innan nattarundan...inte undra på att det blev en rätt lugn lördagkväll.


Dagen idag började med en långpromenix o så fram vid lunchtid tog jag mig åter till klubben för lite möte och träning.


Träningen gick bra...ja inte till en början för jag var rätt så "valhänt" men såklart med "a little help from my freinds" så rättade det hela upp sig. Kort o gott - jag var otydlig igen, Yalla blev osäker....o ja inte kändes det bra inte - men innan vi var klara för dagen hade jag återfått lite av tydligheten och Yalla kunde koppla av o lita på mig igen   .


Nä jag är för trött nu,


  






 
 
Susanne

Susanne

17 september 2012 11:20

Mantrat som ska förfölja;-)) dig är svart/vitt, svart/vitt......

Fint det blev på klubbben av alla er flitiga!!

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Annette Olsson

Annette Olsson

17 september 2012 19:27

Uppförsbackarna är aldrig så kul men snart bär det av nerför igen! Koppla av och ha kul i Yallafall<3

http://team-dixon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Av Cina - 21 augusti 2012 21:31


Känner mig med mina mått mätt lite wild'n'crazy just nu     o det bara för att jag vågade trycka på knappen, "boka och betala". Ja inte bara för det egentligen utan oxå för att jag bara bestämde att jo det är okej o sticka iväg själv, i slutet av jan...

Skapa flashcards