Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Go'lördag evrihopa

Av Cina - 4 augusti 2012 09:47

Wow vilken härlig start på dagen men en ljum vind och solen högt på himlen   och det efter en mysig tjej-kväll hemma hos Lotta. (nej M jag körde själv dvs inget vin!!)   .


Det var kul att jag äntligen tog mig ut igen till Lotta och fick se huset och "tomten" lite mer ordentligt än sist jag var där, som ju var i mörka vintern nångång....Wow säger jag bara till alltihopa - härligt hus, en enorm tomt och härliga marker rakt utanför dörren   .


Förutom att vi åt gott och snackade en massa så blev det faktiskt lite övande för mig o Yalla och sen Sabina o Khan på Lottas alldeles egna appellplan   . Yalla o jag blev kommenderade i frittfölj o kan ju återigen konstatera att det är så nyttigt med "ögon", för det blev lite mer fix o trix där på smådetaljer o så klurade vi lite med språng marsch eftersom Yalla gärna hamnar för långt fram där och sen ligger kvar i den felaktiga positionen när vi återgår till normalt tempo. Blev attans bra o det enkelt, bara genom att jag gör en vänstersväng i språnget och alltså inte springer vidare rakt fram....Ooooops sa Yalla och tänkte liksom till för att hålla koll var kärringen tänkte ta vägen härnäst   .



Ja alltså hur lyxigt är inte det? En tomt som är så stor att det finns plats både till vanlig trädgård, bollspel och hundträning och det separerat från varannat   .



 

solnedgången var bara så fin   



 



Efter morgonpromenixen idag plockade jag minsann fram vågen igen och efter samma "utslag" som i slutet av denna vecka så vågar jag säga - YES, det ger resultat att skärpa till sig med typ ordentliga promenader!! Vikten har minskat! Iofs tror jag att det hjälpt lite med att börja jobba igen....liksom tillbaks i det vanliga lunket och vanliga kaloriintaget. MEN jag är inte nöjd utan liiiite till ska bort.


Dagen idag är ganska oplanerad, finns tankar på lite blomsterinköp (om jag hittar presentkortet som ligger på ett bra ställe   ) o så några hundiga timmar helt säkert. Tror jag struntar i o dra igång snabeldraken nu på förmiddagen o spar det tilll typ....sen. Tussarna springer ju inte från mig *suck* men det gör kanske solen   .


  






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards