Alla inlägg den 30 juli 2012

Av Cina - 30 juli 2012 19:26

Dagen idag har blivit både som jag tänkte o inte....  


Tog en extra semesterdag för att lämna in bilen på service, 36.157 står mätaren på, och byte av vindrutan som inte bara blivit "mjölkig" och med små stenskottsskador utan också fått en stor spricka just av ett stenskott. Skadeanmälan hade jag inte gjort innan så det var tvunget att jag gjorde det i samband med att bilen lämnades in för att "bara" behöva betala självrisken på glasskadan. Då höll det inte att ordna skjuts med kollega och ställa bilen kvällen före....OM jag hade varit lite förutseende så...men hur vara det med ett stenskott som spricker?   


Ja ja, så långt allt enligt plan.  


Solen visade sig dessutom några timmar idag, så visst kunde jag sitta med näsan i vädret en liten stund o Yalla vara ute på täppan  . Gräset fick jag oxå klippt, o tvätten tvättad....men sen så höll inte planen   .


Pengarna som skulle varit på Volvokortet kom inte in idag, utan är på plats först imorgon....så det blev inte enligt plan där inte. Bara att maila o kolla om skjuts o det har löst sig - tack både till Carina o Helen som erbjöd sig båda att hjälpa till   så jag kommer till jobb imorgon o hinner hämta bilen.


Kvällen hade jag tänkt vika åt ett par timmar på klubben. Men se där kom vädergudarna liiiiite i vägen med ett antal bautaskurar o så muller både här o där. Just nu är det något på gång igen....får väl se om det dundrar igång eller inte. Yalla är väldigt smygig här hemma....japp hon är åskpåverkad och blir i mina ögon lite mesig, men alltså inte läge att trava till klubben o sen försöka få till bra träning. Bättre ändra plan och stanna hemmavid, billös o mestadels torrskodd. 


Så har det brakat loss med en sån där bautaskur igen.....  o därmed är det garanterat så att jag slipper vattna blommorna ikväll   för  att se något positivt i det hela, och getingarna i boet ovanför min altan lär hålla sig inomhus....bara en sån sak   .


Förhoppningsvis håller min plan med att få se sista avsnittet av Borgen ikväll....eller hur är det nu under  OS? (not kl 20.16 - sista delen av Borgen såg jag ju förra måndagen....  )



ja just ja....o så skulle jag ju till slut fixa färgen på kalufsen. Själva "processen" förflöt som den skulle men jag vet inte om resultatet blev jag som jag tänkt....


    

Ovido - Quiz & Flashcards