Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Cina - 24 juli 2012 06:37

Just nu verkar jag vara tillbaks till att vakna tidigt eller vad sägs om att slå upp tittorna kl 4?! och så drömmer jag en stund att gå upp o vara lite tidig på jobb o flexa ut tidigare....Men så kommer jag på, nä just det   vi har ju inte flextid.


Jag gjorde faktiskt ett försök för några månader sedan att skjuta min arbetstid att vara mellan halvåtta o halvfyra för att kunna samköra ihop med en av de andra tjejerna på jobb...hade blivit en samåkning där jag upplever att gemenskapen under körningen hade varit så mycket bättre o därmed hade både början o slut på arbetsdagen fått en helt annan inramning....men beskedet var negativt till förslaget, bara för att....liksom, inte några stora skäl utan bara nej. En fundering jag har i sammanhanget är - det är alltså mer okej att t ex komma sent eller ganska precis? Ja just ja - för då stannar man lite längre o då ser det ju ut som....märks på ett annat sätt.


Nä, nu ska jag kanske passa mig. Sammanfattningsvis kan jag säga att detta var ännu ett incitament för mig att börja fundera på om det är värt att lägga ner tiden med resorna fram o tillbaka.



Kanske skulle skriva något om gårdagen? Det blev dagen för avstampet i att försöka bli av med de där extrakilona som jag inte vill bära omkring. Direkt efter hemkomst stegade jag iväg o var ute på en promenix på 6.000 steg ca dvs 45 minuter i rask takt, sen lite övningar för överkroppen o så var jag nöjd o kände mig duktig. Ett litet sug efter en glass eller så gjorde sig gällande strax innan Borgen på TV men jag lät bli. *Klapp, klapp - på min axel*


Oooops dags att ge sig iväg   

Ovido - Quiz & Flashcards