Alla inlägg den 26 juli 2012

Av Cina - 26 juli 2012 06:29

Så var det torsdag och jag har jobbat i en vecka efter semestern. 

Det är ganska lugnt eller rättare sagt tyst på jobb eftersom det verkar som att mer än hälften av alla är iväg på semester.   


Min träning med Yalla igår blev en ganska lugn tillställning med liten kort uppvärmning o lite fritt följ. Sen körde jag lite framåt/före för att öka farten ut från mig - vassego direkt hon reagerade på mitt "kommando" och visst kan där bli fart på henne från mig   . Tungapporten sen och hennes ingångar och fasthållande - tänk att bollen kan vara ett hjälpmedel oxå där   . Värmen gjorde sen att jag tyckte det fick räcka så, vi hade ju innan klubben gått en rask promenix i hettan så.....vi tar det lugnt o fint.


Nu till spöken i soluppgång.

Igår morse gnuggade jag ögonen lite extra när vi var på väg ut på morgonrundan för ute på fältet såg jag typ ett spöke, en stor vit upprättstående sak....ett tält? o så dök tanken upp mentaltest o spöken, för jag såg ju en människa röra sig runt om liksom o så ställde jag mig frågan "varför träna på något som ska ge kvitto på vilken hund du har i kopplet?"....Jag tittade o tittade o kom till slut fram till att "sikken bröllopsfotograf som jagar upp brudparet kl halv sex en morgon..." . Jag fick inget svar på vad de gjorde...


Idag ser jag ungefär samma sak, men "spöket" hade nu kortare lakan för jag kunde se benen och att DET vandrade omkring inne i allén medan en annan tvåbening ivrigt rörde sig runt i olika riktningar....och jag såg ryggarna på två människor som senare cyklade iväg från mig när jag var ganska nära...den ena med kamera över axeln och jag har själv kommit fram till att det är någon fotointresserad som vill ha bilder i morgonljuset. Vi får väl se om jag någon dag får det verkliga svaret på vad de gör där ute, spökar gör de ju på sätt o vis   


Nu iväg mot kneget, ikväll blir det nog oxå lite promenad och så övande med Yalla  


Frågan för dagen som surrar i min skalle. Varför har jag så svårt att bara säga Nej till saker jag inte vill göra? Varför hillar jag in mig i förklaringar o bortförklaringar? Jag måste lära mig att Nej är ett fullständigt svar. 


  

Ovido - Quiz & Flashcards