Alla inlägg den 21 juli 2012

Av Cina - 21 juli 2012 08:06

Igår infann sig fredagskänslan trots att det kändes måndag för mig dagen innan   , det är väldigt lagom att börja med kortvecka efter semester.

En besvikelse igår var att jag tyvärr fick besked om att ett jobb som jag verkligen mycket gärna velat ha, där jag själv är övertygad om att jag gjort ett kanonjobb och trivts, hade besatts med annan sökande   ....men för varje nej så bör jag komma närmare mitt mål, måste tänka så.


Rustad med kalkonsallad inhandlad i kantinen på jobb öppnade jag dörren hemma strax efter halv fem och bytte om till "fritidskläder" och tog Yalla med mig för en långpromenix som alltid är extra njutbart på fredagar. Det är så skönt att liksom "tömma skallen" o bara låta Yalla lalla runt   . i fjärran hörde jag någon ropa mitt namn, en granne som har lite problem med alkoholen och därmed oxå problem med sin särbo som bor intill mig....kan tänka mig att han ville "prata av sig" och försöka pumpa mig på upplysningar eftersom deras förhållande just nu är i av-läget som skett med buller o bång om man så säger. Men alltså...jag kände inte för att vara terapeut utan låtsades som att jag inte hörde   och gick i rask takt vidare på min promenad.


Nog fick jag sen tömt hjärnan allt   ...när jag o Yalla kommit en bit ut bland åkrarna hörde jag en kvinna ropa, o i ögonvrån såg jag en stor lufsig schäfer komma joggande med en liten svartvit hund i släptåg. "Jackie kom hit....nej hördu....kom...hiiiiiit....Jackie". Såklart struntade både Jackie och Molly som den svartvita heter, förstod jag, i att hon försökte låta barsk. Så plötsligt gjorde min kropp en vändning på 180 grader o så en liten lufttur som slutade med att jag landade på ryggen o kände att jag slog i bakhuvudet...Yalla hade dragit omkull mig med släplinan som hon hade på sig i sin iver att kolla vad det var för några lufsar som kom mot henne.


Hundarnas möte avlöpte bra, Jackie var en stor hane som var rätt nöjd med att bara säja hejhej o Molly en nyfiken äldre tik som var minst lika nyfiken o som bara kollade av Yalla o i övrigt markerade sin integritet. Inga konstigheter alls mellan dem alltså o kvinnan kunde med lite möda samla ihop sin lilla flock o be om ursäkt innan hon gick åt det håll igen som de kom ifrån.


Men jag kände mig liiiite mörbultad, lite ont i nacke/skuldrorna.....så kvällen blev väldigt lugn sen och innan jag släckte för natten blev det en Diclofenac för mig o en till nu på morgonen. Lite stel o öm är jag men genom o ta det lite nätt så tror jag det här snart lägger sig - tack o lov för att det var ute på fälten o inte en asfalterad cykelväg typ...  .



Dagen idag ser vädermässigt ut att bli rätt bra för lite hundträning, lite vind o så solmolnigt. Så det blir någon form av uteaktivitet idag tillsammans med Yalla o träningskompisar o senare i eftermiddag tror jag minsann jag drar mot Sjöbo o besöker Vipdogs öppna hus.


Liiiiite skönt är det att vara tillbaka i "vardagen" framförallt när det är helg   .







Ovido - Quiz & Flashcards