Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Cina - 16 juli 2012 08:41

Minsann - idag igen. "Tur" att semestern snart är slut för det här blir ju rena rama chocken att jag känner för att blogga igen...


Solen sken igår när jag vaknade och energikicken riktigt kändes   . Började med den vanliga morgonprommisen och satte mig sedan för att författa ytterligare ett brev som kan tänkas leda till en ny framtid och som för att understryka min strävan till förändring/förbättring styrde jag sen mot Sysavs anläggning och lämnade lite "bra-o-ha-saker" till loppisen   .


Sen blev det väl lite soppatorsk....solen gick i moln bokstavligt talat o ursäkten att sitta framför datorn var ett faktum...avkopplande ibland men som igår byggde det egentlige bara på min rastlöshet...


Till slut tog jag mig i kragen o gav mig ut på en långis kombo "småträning" ihop med Yalla. Vi körde lite koncentration....linförighet/frittfölj o så framåtsändande. Koncentrationen och följsamheten kändes stabilt och bra, inte mycket pip eller "nänä hördu" utan mest fullt fokus   . I framåtsändandet har vi ju börjat knäcka nöten....Yalla går ut bättre, men bäst i en riktning.....o det gäller att jag påminner mig om att inte tänka "bara en gång till" när det sas var bra.


Vi avslutade vår lilla träningsstund med platsliggning - där jag sas har backat bandet. Lägger Yalla plats lite här o där, ensam, för att bygga upp vår trygghet från grunden igen eftersom att jag tror att det är här "problemet" ligger med att hon börjat resa sig o gå ifrån igen. Detta tror jag orsakas av min känsla, att jag är nervös o spänd när vi ska lägga plats i grupp och såklart blir detta en obehaglig situation där Yalla får för sig att hon fixar bättre med att lämna de andra hundarna och söka sig till mig...alltså, tillbaks till "valp-träningen" så att säga.


Planen för dagen är att alldeles strax skriva ytterligare ett brev medan kaffebryggaren fixar drycken till dagens tur för att ut o träna lite. Tror det blir lite spår, uppletande och platsliggande.....o om orken o vädret känns rätt så tar vi kanske t o m lite lydnad....vi får se.


  


  



Ovido - Quiz & Flashcards