Direktlänk till inlägg 25 juli 2012

Ajjabajja

Av Cina - 25 juli 2012 06:22

Det höll tills igår eftermiddag med min plan att inte äta sötsaker/godis/glass mitt i veckan   , för jag var ju bara tvungen att smaka på tårtan som en kollega bjöd på igår. Våra danska kollegor har verkligen fallit för den svenska Princesstårtan och till ett kalas i våras bakade kollegan ett gäng princesstårtor, med rosor o allt fixat för egen hand. En av dessa tårtor hade blivit över och infryst....o nu tagit plats i deras frys tillräckligt länge tyckte hon och några andra på avdelningen. Det är ju då självklart att jag bara måste smaka....det var som sagt tvunget   .



De extra kalorierna tror jag fixades bort igår efter hemkomst....alltså är resultatet av min svaga karaktär ju bara att jag står kvar o stampar, dvs ingen katastrof. Men gott var att se 16.677 på stegräknaren och att dagens promenerade sträcka låg på 12 kilometer   .



Bilen behövde tankas så det blev en kort tur ner till klubben igår och på en tom plan övade vi lite. Uppvärmning-kontakt började vi med för att sen köra ett par vändor framåtsändande....o de första vändorna gick bra, sen gjorde jag igen det dåliga valet att köra några extra o ja, nä de blev inte bra. Jag ska tillbaks till lite övande i allén hemmavid - så fort hon går ut på mitt kommando bjuda belöning, för att få in att hon kommer ut på rätt avstånd. 


Annars blev det lite kommendering av klubbkompis som ville kolla av Lydnadstrean där TrimmeLotta var falkögon och tipsade o trixade. Det var spännande att exempelvis se trixandet med vittringsapportering för tuggande vovve. Bort med att köra med apporterna för att grunda själva kommandot och förståelsen...coolt att använda andra saker som igår t ex golfpeggar   .


Nu dags att ta den fulltankade mot Roskilde   




 
 
Ingen bild

Susanne

25 juli 2012 08:33

Bättre att låta udda vara jämt än att det går på +!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards