Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Vecka 43 och 43 dagar

Av Cina - 28 oktober 2010 08:38

Måste klappa mig själv på axlarna nu   . Idag är det hela 43 dagar sedan jag fimpade och jag planerar att fortsätta låta bli de där ciggen   .


Alla har vi hört om 3 dagar, 3 veckor och 3 månader osv osv…att det är då det ska vara som värst  . Kan säga att det är högst individuellt som allt annat i livet. Jag har haft en riktigt attans jobbig abstinensperiod nu, jo jag tuggar nikotintuggummi men det där stillar ju bara giftbegäret   . Kvar har jag att jobba med de där stunderna när ciggen egentligen röktes av andra anledningar.


Men peppande kollegor, vänner och f d rökare hjälper – o så min egen vilja såklart   .



Igår var vi rätt få på klubben, rätt förståeligt. Trist väder o så var det ju mötet mellan MFF och Häcken…Lotta o jag bestämde oss i alla fall för en liten träff o övade lite men hann också sitta i stugan o tugga på godiset som Lotta hade med sig. Gott gott, tack för det o tack för kommenderingen   .


Hemma igen strax efter nio öppnade jag datorn o fann ett mail om att det inte blir något bruksprov i spår den 14 november i alla fall…  


En god dag önskas er alla   


Var vänlig, för varje människa du möter utkämpar sin egen strid   

 
 
Ingen bild

Susanne

28 oktober 2010 11:31

Härligt att slippa ciggen!!
Ja inte orkade jag köra in till stan igen trots att regnet upphört. Attans skit, det kunde ju slutat när man fortfarande var kvar i stan.

 
Ingen bild

Kicki

30 oktober 2010 14:54

Du är så jätteduktig jag vet ju verkligen hur svårt det var så jag är full av beundran.
Kramar från din rökfria mamma

 
Sabina

Sabina

2 november 2010 10:52

Heja!

Synd vi missade er på klubben igår.Åkte hem med världens förkylning och bäddade ner mig i soffan. Valpen fick iallafall ett träningspass på 40 minuter inklusive muchos pauser så han var rätt nöjd.

http://cityclickers.wordpress.com

 
Ingen bild

Hobbelotta

2 november 2010 10:54

Men, du skulle ju ta paus :o) Tur jag kollar upp dig i alla fall ;o) Bra jobbat med ciggen!!! Fortsätt så!

 
Cina

Cina

2 november 2010 11:18

smög igång igen efter en lagom paus i bloggandet...o så blev det lite stopp igen ;)

Kan hända att det blir nåt nytt skrivet snart.... ;)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards