Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Cina - 10 oktober 2010 17:15

Åkte från klubben för ca en timme sen o inombords bar jag och bär en härlig känsla - vi fick en härlig övningsstund jag o Yalla...o det kändes som jag hittade rätt känsla o att Yalla upplevde den   .


Gick ut på planen o körde ett kort pass linförighet o tyckte nog jag var duktig på belöning o bekräftelse i balans. Höll dessutom på lagom länge   , bara en sån sak   .


Så tog vi en promenix ut mot utsiktsplatsen, mot bron till, o gick bara o mös lite.

  

en liten konstrunda kan vi väl säga att vi gjorde - här inne i ett av konstverken som står ute på udden vid brofästet.

  



Tillbaka igen på klubben så körde vi lite linförighet till, först fokus just på att följa med mig...i vändningar och kontakt, belöning inte bara vid halter utan oxå när Yalla visade att hon var med, tog rätt beslut sas...ordet fickan saken   . Lite vila o så körde vi sättanden, rätt position o såklart belöning först med rösten o sen godis....lugnt o fint o kändes så gött   . Avslutade vår övningsstund här med ett par hopp med fokus på att lallan på Yallan skulle landa vid återhoppet (hon har en "liten"    förväntan här som gör att hon är seeeeeg ner med lallan). Blev bra det oxå.....fy va mysigt det känns   . I Luv My Dog   

  


På väg hemåt mötte jag Nina som förmodligen oxå skulle öva lite, hoppas att hon fick en lika bra stund som jag. En sak är jag ganska säker på iaf - solen sken på henne för den tittade fram lagom tills jag lämnade Strandåsvägen.


Nu så dinnertajm för oss båda här i lägenhet nr åtta. Imorgon blir det lite jobb ute på min lilla plätt ihop med päronen o såklart myspys, måtte vädret nu bli gött bara   .


Ha en skön söndagskväll   

Av Cina - 10 oktober 2010 09:56

När vi - jag, Susanne, Lotta, Boxer-Nina, Catta och Mattias - samlades ute i skogen var det faktiskt temperatur för vantar på. Härligt soligt med oxå lite, lite kylighet.....men solen värmde på o både vantar o extratröja åkte av senare   , ja det blev t o m så varmt att vi starkt funderade på att köra uppletandet i kortärmat (kan bero på att vinden som vanligt lugnat ner sig lagom till just uppletet   ).



Vi började med att köra sträckor med Trym, jag o Mattias.

  

här ligger Trym o pausar efter sträcka nr 2, A-C

 

Trym valde för dagen att inte gå för full maskin, han tyckte sträckan jag gått tydligen var både för enkelt o tråkig   . Tänker vi på en snart kommande helg så sprang han en lägre-rapport utan konstigheter   men med dålig fart....för att vara Trym alltså. Trist var att vi återigen fick lite trams på tredjeskicket...som vi löste såklart, o fjärde ja då sprang han utan konstigheter o t o m snabbare än på andra.


B-A ca 500... meter, 47 sek

A-C ca 750... 1,21 sek

C-A....ingen tid

A-C 1,17 sek


Vi var förresten noga igår med liggetider på stationerna o där kan jag säga att jag saknade min gamla kompis ciggisen   som när man sitter ute i skogen sådär både är en sysselsättning o någon att hålla i handen   ....men men, saknaden gick över ganska fort, tog istället upp lilla mobilen o surfade ut på Facebook o kollade läget där.


Yalla fick sedan frispåra där Bea o Magnus (Magnus kom ut lagom till korvgrillning) fick gå förledningsspåret. Efter 10 minuters liggetid gick jag o Yalla ut o sköna var att jag inte behövde bjuda henne det felaktiga spåret....hon liksom kollade det själv först....o så en liten tankepaus o "hmmm det fattas nåt" o så vände vi över i Mattiasspåret istället   . Hon sprang som en raket ut, hittade M o så efter en stund kom hon i retur till mig. Jag band upp henne....10 minuters väntan..o så ut till M igen som då såklart gått ytterligare en bit (jag vet inte exakt hur långt..) På detta tredje skicket såg jag att hon vände tillbaka, men oxå att det inte handlade om att springa tillbaka till mig utan hon jobbade och fortsatte utåt igen (försvann i skogen igen) - hörde jublet från Mattias när hon kom fram till honom   .



Uppletet igår gick jättebra, okej det brukar gå bra med själva letandet...men igår var det fyra grejor hela vägen in mot mig, fem ute o den femte grejen var obetänksamt nog av mig en pipmojj   = jätterolig o ställa sig o tugga på     . Big NO NO med pipmojjar jue....hmmmm.


  

Idag har vi börjat med en långis i dimman o än så länge tagit det ganska piano....har vissa planer på ngt litet övande...får se......


  




Ovido - Quiz & Flashcards