Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Cina - 5 oktober 2010 15:43

Framrutan, eller vindrutan, på bilen är störst   vilket man kan tolka som att det är viktigast att se bra framåt. (nya chefen för AMS använde ungefär den liknelsen i söndagens intervju när de pratade om AMS nya roll) Bilen är ju en bra bildlig metafors att använda...ett transportmedel som vi oftast använder för att färdas ??? just det FRAMÅT    .


  


Dagens lilla träningsstund blev rent socialt toppen - jag o Lotta hade bestämt att ses o Berith dök oxå upp.


Vi började med en stund vid runda bordet o avhandlade alltifrån platsliggning med o utan skott till operationer, dvs vi hade ett ganska vanligt prat om både stort o smått   .


Änzo, Yalla o Yazzi fick sedan ligga plats i cirkus 7 minuter (stängde av tidtagningen av misstag vid 6 o nånting). Summasumarum - bra. Bara Änzo som behövde läggas om ngn gång.


Budisar sen, Yalla först och hon sprang precis som i lördags finfint - Änzo likaså - osså Yazzi. Tre fäfrar med fart under tassarna o målen klara för blicken   .


Sen vidtog lite egenträning o jag o Yalla hade väl inte en av våra bättre stunder, göra om o göra rätt ska jag. Vet var skon klämde o det var hos mig, ja alltså det VAR hos mig (hög tid att sluta bära med denna ryggsäck). Det gamla kända hos mig kom fram igen...att inte vara där i stunden utan låta annat trumma på uppmärksamhet hos mig   . Framrutan var det, framrutan   o så ska jag plocka fram lite självförtroende och självtilit.


  


Hur som - vår linförighet var inte lysande, Yalla var lite väl på dvs gasad o jodå såklart mitt fel o jag tänker inte ännu en gång skriva varför. De som känner mig vet...fast än viktigare är att jag någon förbenad gång tänker före o inte efter   .


Lite krypstarter övade vi på o jo de var rätt bra, o det är ju förunderligt...men ändå inte, jag hade ju hunnit tänka o framförallt känna efter i en paus vad som var lite galet.


En himmelens trevlig stund totalt sett yallafall - bra träning o mindre bra..o så en del skratt o snack oss människor emellan   .


Efter vila för oss båda två nu så vart jag laddad för lite blogg medan jag funderar över vad äta till middag. Imorgon tar vi en tur ut igen och träffar Berith för lite träning på förmiddagen....ska sen försöka vara i god tid på klubben o leta upp framrutan där oxå innan styrelsemötet tar vid.


  


Hej hopp   









Av Cina - 5 oktober 2010 08:11

Det är inte bara kul o avkopplande att vara sjukskriven....o jag är inte sjukskriven bara "för att"...


Dagarna blir lite långa ibland, jag har haft dagar då ensamheten verkligen känts tung....o så vet jag ju dessutom att de flesta har fullt upp med sitt...jobba, hemmet, barn o ja fullt upp att leva sitt liv liksom   .


Men jag har oxå haft mysiga dagar och har "vågat" lyfta på luren och snackat bort lite stunder....hittat vänner som oxå av olika skäl är lediga att ha trevlig ihop med.


Jag har kommit på att mycket är upp till mig själv, ensamheten min har varit lite nyttig oxå för jag insett att jag själv måste hitta vägen när jag känner behov av vägen ut, vägen kan dessutom till viss del vara helt ny...det kommer ingen hem o knackar på min dörr o frågar "vill du hänga med". Sen måste jag se till att inte tappa modet för att inte alla har tid eller lust när jag liksom har det....gäller ju att inse att världen inte cirkulerar kring mig liksom     .


Kan tyckas att någon i min ålder borde veta att sådant här är en självklarhet...det gör jag oxå innerst inne och nu har jag alltså plockat fram känslan o vetskapen. Jag har tagit mig ännu en bit i att omforma mitt liv efter skilsmässa och omställningen där, o så en bit till efter vårens lilla "knutchock" när jag nu är opererad....


Ja jag har tänkt mycket, känt mycket kring mig o mitt liv både då och framförallt nu o framöver....jobbigt bitvis men också så attans skönt.


Det är skönt att gråta över det som gjort o gör mig ledsen, att skratta åt det som gör mig glad och jag känner mig styrkt över att våga göra båda delar.


Tycker jag mår rätt bra - and if you don't like me so...to hell with you my love.

 

  





Ovido - Quiz & Flashcards