Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Cina - 4 oktober 2010 08:15

Halva sjukskrivningen är nu gången och väl i halvtid så att säga så gick det återigen upp för mig att se till att prioritera vila för kroppen   . Jag drog på lite onödigt mycket med långpromenader i torsdags o sen på det en fredag fylld med tvätt och städning, ja jo jag vet min lägenhet är inte stor....men den räcker o blir över, framförallt när det bara blivit småduttande i två veckor o när jag sen drar igång på en o samma dag för att "rätta till" allt.


Min sämsta egenskap är att jag har så svårt att be om hjälp....


Yallafall, lördagen blev ganska lugn med lite lydnadsträning ist f skogen och igår tog vi det mycket lugnt jag o Yalla. Stegräknandet både lördag o söndag höll sig på strax över de 10.000 stegen.


Nog var det så att jag framåt eftermiddagen kände rastlöshet...rådde bot på den med en promenix ihop med Yalla där hon fick springa av sig lite gas   .


  



Rökstoppet är nu inne på dag 19 idag, kanske ska fira med en kanelbulle eller två   . Det har bara varit ett par gånger i helgen som jag känt ett riktigt sug som t ex efter middagen i lördags....men suget varade bara ett par sekunder o gick det över ganska lätt. Helt ärligt kan jag väl säga att jag startar varje morgon med att skänka morgonblosset, den där dagens första cigg, en tanke av saknad. Men en kopp kaffe o ett nikotuggummi o så fixar jag den stunden oxå.....jag ska hålla i denna gången.


Mest spännande blir väl vid eventuella framtida fester   ....


Idag blir det en träff med Catta som är ledig - o jo lite övande passar vi nog på att köra.


  



Ovido - Quiz & Flashcards