Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Cina - 1 oktober 2010 10:17

Temperaturen igår morse låg utanför min lägenhet på några grader under 10 när jag gjorde mig klar för promenixen med Yalla och solen sken...en härlig morgon o prognoserna utlovade en hel dag med sol   .


     


Så vi tog den långa rundan och jag hämtade hem de steg jag inte tagit dagen innan   och kom en timme senare hem med 4.599 steg på räknaren (dagens total slutade på 14.895 steg).


Gjorde mig i ordning i maklig takt för att sedan åka till klubben där HobbeLotta oxå dök upp o så tog vi några timmars övande med våra så telningar   . Båda två kände vi oss nöjda...framsteg kunde noteras liksom.


För min egen del handlade det först o främst om att jag kunde kliva på i lite mer normal stil...o såklart märktes det direkt i vår linförighet. Lägg därtill att Yallas sättanden återigen blev lite snabbare, om än ngt snett, men det tar sig igen alltså   . Antiinkallningar och hopp med många "kommendera" - ja o de blev oxå redigt bra. En riktigt tydlig insättning gjordes på Yallas konto när hon gjorde en riktig ansats till tjuv på första inkallningen...reaktion från mig o sen satt hon utan ett endaste litet ryck ända tills jag verkligen kallade   .


Övade lite lite på kryp oxå o jomen.....det finns där, inte alls långt bort.


Efter hemkomst vidtog såklart vila o snacka om att Yalla var trött     


Innan solen gick ner för kvällen tog vi så igen en lite längre runda - måste säga att jag gillar ljuset lite speciellt på hösten även om det oxå är lite vemodigt, men det blir lite speciella skuggor o så när nu solen liksom ligger lite lägre.


  

Min lilla tös på en för kvällen mer bokstavlig pedistal än annars   , jomen hon har fått springa av sig en del därav den långa tungan   .



En skön fredag tillönskas alla - nu ska jag fortsätta ta tag i tvätt o städning.....o så om några timmar sätter jag mig i frisörsstolen för att förhoppningsvis pigga till frillan lite.


    

Ovido - Quiz & Flashcards