Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Vindrutan är störst

Av Cina - 5 oktober 2010 15:43

Framrutan, eller vindrutan, på bilen är störst   vilket man kan tolka som att det är viktigast att se bra framåt. (nya chefen för AMS använde ungefär den liknelsen i söndagens intervju när de pratade om AMS nya roll) Bilen är ju en bra bildlig metafors att använda...ett transportmedel som vi oftast använder för att färdas ??? just det FRAMÅT    .


  


Dagens lilla träningsstund blev rent socialt toppen - jag o Lotta hade bestämt att ses o Berith dök oxå upp.


Vi började med en stund vid runda bordet o avhandlade alltifrån platsliggning med o utan skott till operationer, dvs vi hade ett ganska vanligt prat om både stort o smått   .


Änzo, Yalla o Yazzi fick sedan ligga plats i cirkus 7 minuter (stängde av tidtagningen av misstag vid 6 o nånting). Summasumarum - bra. Bara Änzo som behövde läggas om ngn gång.


Budisar sen, Yalla först och hon sprang precis som i lördags finfint - Änzo likaså - osså Yazzi. Tre fäfrar med fart under tassarna o målen klara för blicken   .


Sen vidtog lite egenträning o jag o Yalla hade väl inte en av våra bättre stunder, göra om o göra rätt ska jag. Vet var skon klämde o det var hos mig, ja alltså det VAR hos mig (hög tid att sluta bära med denna ryggsäck). Det gamla kända hos mig kom fram igen...att inte vara där i stunden utan låta annat trumma på uppmärksamhet hos mig   . Framrutan var det, framrutan   o så ska jag plocka fram lite självförtroende och självtilit.


  


Hur som - vår linförighet var inte lysande, Yalla var lite väl på dvs gasad o jodå såklart mitt fel o jag tänker inte ännu en gång skriva varför. De som känner mig vet...fast än viktigare är att jag någon förbenad gång tänker före o inte efter   .


Lite krypstarter övade vi på o jo de var rätt bra, o det är ju förunderligt...men ändå inte, jag hade ju hunnit tänka o framförallt känna efter i en paus vad som var lite galet.


En himmelens trevlig stund totalt sett yallafall - bra träning o mindre bra..o så en del skratt o snack oss människor emellan   .


Efter vila för oss båda två nu så vart jag laddad för lite blogg medan jag funderar över vad äta till middag. Imorgon tar vi en tur ut igen och träffar Berith för lite träning på förmiddagen....ska sen försöka vara i god tid på klubben o leta upp framrutan där oxå innan styrelsemötet tar vid.


  


Hej hopp   









 
 
Ingen bild

Hobbelotta

5 oktober 2010 17:44

Vist var det härligt med runda bordet och träningen. Tycker det är bra att du själv märker och rättar till. Detta är ett stort steg i rätt riktning!! Det ser bara bättre och bättre ut för var gång vi träffats!
Kramiz

 
Sabina

Sabina

5 oktober 2010 19:16

Usch ja, det där med att vara här och nu är inte det lättaste alla gånger!

Älskar skylten, den är bara så klockren. Men jag misstänker att det varit mindre roande om man faktiskt satt i bilkön.

Ha en bra vecka!

http://cityclickers.wordpress.com

 
Susanne

Susanne

6 oktober 2010 09:48

Eftertanke innan beslut, är ju aldrig fel!
Vi tränar på medans du mötar då...

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Sabina

Sabina

6 oktober 2010 20:57

Vad roligt att träffas in real life s.a.s idag. Hoppas det blir fler gånger, så jag kan tjuvkika lite på momenten ;-)

ha en bra vecka (snart är det ju helg)
Kramar

http://cityclickers.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards