Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Kort o gott en onsdag

Av Cina - 14 oktober 2010 07:57

Tack o lov så bröt solen igenom dimman som drog in igår morse o när jag väl var på väg ut för att träna lite spår o upplet så var det återigen en vacker höstmorgon   .


Tyvärr blev jag ensam eftersom Lotta hade en krasslig dotter därhemma   .


På väg ut valde jag mellan lummig skog och torr grässtäpp.  ..o valet föll på grässtäppen, för om jag nu har tur i lottningen så kan det finnas "risk" för spår på liknande mark


Travade ut 4 spårpåsläpp, två raka och två med vinkel. Sen fixade jag en uppletanderuta och så satte jag mig o fikade en stund....återigen en sån där stund där jag lite saknade ciggisarna, för sysselsättning o sällskaps skull liksom


Uppletandet gick så underbart bra - vilket för mig o Yalla betyder att hon återigen kom hela vägen in med grejorna till mig   . Likt i lördags så var där inga spår av det här med att stanna o släppa ett par meter ut. Skillnaden jag upplever att jag gör är att jag bestämt mig var jag ska stå på baslinjen...går inte o velar alltså, sen står jag dessutom stilla när hon är på väg mot mig...kan det göra sån skillnad eller har det bara varit lyckosam tillfällighet? Framtiden får utvisa.


  


Vi pausade lite efter uppletet och så var det då dags för spårpåsläppen.


  


  


De gick bra allesamman - i gammal känd still var det fullt drag i linan som gällde. I vinklarna gjorde Yalla bara en lov, utåt mot vägen som låg intill, så utan fnurr o virr tog hon oxå dem.


  


Efter några timmars vila   hemma åkte vi sedan ner till klubben för gruppträningen. Jag var först på plats o efter javafix tog jag ut Yalla o övade lite linförighet (starterna, starterna!!!), språng och sättanden. Känns bra, bra. Så kom Lotta ner o jag fick en budföring och sedan kommendering på inkallning och hopp. Bra bra - inga tjuvtendeser   .


Platsliggning med skott sen och här låg Yalla bra...jag lär mig att vara "ren" dvs inte smyga ut o inte heller stå o tänka "nu reser hon sig"...tolkar som att Yalla känner att jag numera klarar av att stå ensam därborta så hon behöver ju inte resa sig. (peppar peppar...)   .


Nöjd med dagens träning lät jag Yalla hoppa upp i bilen o sen var jag än här o än där....en mysig o trevlig kväll helt enkelt efter en bra dag.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards