Direktlänk till inlägg 30 september 2010

det är för dåligt

Av Cina - 30 september 2010 08:55

Sjukskriven betyder ju att jag inte har jobbet som tar tid av dagarna, o dessutom har jag inte rökandet som snor tid   . Men så ändå blir det liksom inte av...det här med att blogga.


Facebook gör ju sitt till på nåt sätt, där jag nu o då signalerar vad som händer i mitt liv o ibland känns det bara som att blir same same...


hur som,

jag är fortfarande benhårt inne på rökstoppet   . Nu är det alltså två veckor vilket bl a betyder att jag själv faktiskt tycker mig se en friskare nuna som tittar på mig i spegeln   . Nu ska liksom blodcirkulationen ha förbättrats en hel del, ex i ryggkotorna och såklart lungorna. Faran ligger nu bara i att smaksinnet börjar vakna ordentligt...får passa mig för att laga för stora portioner....luktsinnet har vaknat o det har ju både fördelar o så en del nackdelar   ..finns ju lukter man helst hade velat slippa liksom   say no more.

 

Stegmässigt har jag fortsatt att hålla stilen, dvs minst 10.000 steg per dag....förutom igår faktiskt   då räknaren retligt nog bara visade 9.614 steg   men jag get minsann inte gå de där sista trehundranågonting....tar dem idag istället.




  


Annars har jag tagit tillvara på alla tillfällen jag kan att njuta av hösten de senaste dagarna när jag börjat känna mig mer o mer säker på att gå ut o röra på mig   


Jag o Yalla har varit på Revinge en sväng där hon fick springa av sig en del överskottsenergi     


efter den rundan åkte vi in om o hälsade på Catta o Magnus   .


Jag o Lotta har passat på att träffas för lite träning o fika, ska ses idag oxå i det underbart härliga höstvädret   och öva lite till...kan hända att man snart tar sig i kragen ordentligt....  och mer målinriktat   .


En sak har jag i alla fall noterat under de här få dagarna av min sjukskrivning.....det är himla lätt att inte få något alls gjort om jag inte har en plan för dagen   ....kan ju liksom tänka....det kan jag göra sen..eller imorgon....


På tal om plan - nu ska jag dricka mitt kaffe o sen se till att ha godis på fickan för lite träning ihop med Lotta på klubben,


vi hörs o förlåt (om någon blir illa berörd) jag avslutar med en bild som jag tycker blev lite läcker ....ett litet djur som jag inte gillar men ändå inte kan låta bli att fascineras av   .


  


måtte den stanna kvar utanför mitt fönster   .


 
 
Carro

Carro

30 september 2010 09:33

Otroligt fin första bild där med träden och vägen!
Däremot sista bilden på spindeln gillade jag inte, jag har en jävulsk stor spindelfobi , haha!

http://silverbern.bloggagratis.se

 
Nina

Nina

30 september 2010 09:38

Härligt att vara "ledig" även om du inte är helt 100 än - fast det är ju iaf på god väg som det verkar :). Hoppas ni får en bra träning i det fantastiska höstvädret idag, det är knappt jag blir avis ... *hrmfff*. //Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
mariana

mariana

30 september 2010 10:45

Vädret är bara så ljuvligt, ha en skön dag;)!

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kicki

30 september 2010 13:20

Du är så jätteduktig som fortfarande är fast besluten att hålla rökstoppen. Jag beundrar dig verkligen.
Kramar din mor

 
Susanne

Susanne

30 september 2010 15:25

Den där äckliga spindeln kan stanna där den är, dvs i Bunkeflo och utomhus,hmm
Hoppas att träningen blev bra...avis..jag..näe

http://www.svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards