Alla inlägg den 22 september 2010

Av Cina - 22 september 2010 09:38

Tänk - vi människor, varelserna som rest sig på två ben och som säger sig vara den enda varelsen på jorden som kan tänka logiskt, lära av erfarenhet etc, tänk att vi har så mycket kvar att lära av djuren eller som i mitt fall av hundarna   dvs av Yalla.


Kom på mig själv först igår att dra paralleller mellan Yallas kastrering o min operation....första 10 dagarna, första veckorna osv osv. Läkningen av såret, där jag några gånger var nära upplösningstillstånd för Yalla.....o så blev det så bra som det blev...


Nu går jag här - har blivit öppnad på nästan exakt samma sätt och kan rent faktiskt lära av min hund, av hennes läkningsprocess   Visst är det lite fantastiskt? Tankarna gjorde i alla fall att jag igår gjorde som jag lovat - tog det lugnt o vilade men inte utan att vara uppe o röra på mig (lugna promenader, inte långa alls).


Mätte förresten det blivande ärret idag, 20 cm   , inte undra på att magen ser ut att senare behöva lite gympa.....har förresten börjat känna de där små stickningarna som kommer när nervtrådar o sånt letar sig tillbaka och vaknar till liv igen.....en del vaknar rätt snabbt, andra kommer att ta tid på sig   Jag har ju fortfarande runt förra ärret delar i huden som känns som om de sover...o det är ju sex år sedan nu....Ja ja tiden läker alla sår sägs det ju, o nu gäller att låta just tiden göra det - läka   .



Nu snart ska jag lägga mig igen o vila en stund, o passa på att läsa lite om vad som händer i min kropp just nu när det gäller rökstoppet. Mååååste stoppa i mig alla positiva budskap liksom   .



Idag räknas förresten min röst - tänk om den blir tungan på vågen - eftersom jag tillhör de som förtidsröstade.



Var vänlig, för varje människa du möter utkämpar sin egen strid.

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards