Alla inlägg den 9 september 2010

Av Cina - 9 september 2010 06:52

Tänker inte skylla på att tid inte finns att blogga utan säger som det är, jag har inte prioriterat detta.


Sen sist har det hänt en hel del, som att det har blivit tränat lite rappapport med Yalla o Trym   . Det vi återigen upptäckt, hmmm, är hur viktigt det är med signaler såsom att tjänstetecken alltid ska på för att "marsch" ska få en betydelse för en del   ..(lär Trym)..att det oxå är viktigt att leta fram rätt sinnesstämning och befästa den hos vissa tvåbeningar (ja alltså jag då'rå) så att de lär sig ge hunden kommandot på ett sätt så att inga tvivel eller andra spänningar dyker upp hos hunden   .


En annan upptäckt som är ganska ny iaf för mig är att det kan vara bättre att låta bli att ge kommando i vissa moment, o liksom bara göra   .


Förutom hundtemat i mitt liv så har jag nu gått på semester, var planerat så, och i nästa vecka stundar alltså sjukhusvistelse   . Nerverna min har varit i svung i sving lite nu o då men skönt just nu är att mina tankar de närmaste dagarna kan rikta in sig på hundträningen när vi nu har vår träningshelg med GB   ...på tal om det, ska kanske ta o förbereda mig lite nu....


    

Ovido - Quiz & Flashcards