Alla inlägg den 24 september 2010

Av Cina - 24 september 2010 09:06

För en vecka sedan vaknade jag upp på sjukhuset nyopererad   , tänk va tiden går fort. Nu är jag snart framme vid dag 10, på söndag, då stygnen skulle ha tagits om det var såna stygn....



Igår när jag återigen var en sväng ner på klubben så kunde jag märka att det kändes än lite bättre att gå....att jag närapå går normalt   . Gött så. Yalla fick lite bus o lite övning innan solen gick ner.





De smått irriterande hostattackerna nu när lungornas flimmerhår antagligen börjar vakna ordentligt kommer då o då   , gäller att ha halstabletter i närheten så det inte blir som igår när jag var i affären o fick en attack....stod dubbelvikt över vagnen för det gör ju lite ont i magen att hosta o ser hur folk börjar titta bekymrat på mig.


Lite stolthet känner jag när jag tittar på stegräknaren för de senaste 4 dagarna, dvs fr o m måndag , snart är jag bannemig uppe i att minst gå mitt dagsmål 10.000 steg. Hastigheten är fortfarande något långsammare o Yalla får öva på "sakta" o slakt koppel minsann,


I måndags 7.000 steg,

tisdags 7.095

onsdag 8.187

torsdag (igår) 9.717


o hittills idag visar den 3.879 - ja jag är förbenat stolt o konstaterar återigen att det är friskvård att ha hund   . Utan att ha full koll kan jag säga att dagarna innan måndagen var ganska sparsamma i gåendet.....det hände nåt när Yalla kom hem igen   .



Annars har jag inte mycket att förtälja, i alla fall inte just nu.

Ha en skön fredag     

Ovido - Quiz & Flashcards