Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Försöker ta det lugnt

Av Cina - 21 september 2010 07:49

Det är faktiskt svårare än jag först trodde att ta det lugnt....behöver nog liksom vänja mig o liksom dämpa den där "cina-måste-vara-duktig-o-fixa" för hon pockar på heeeela tiden   .


Men idag så blir det "bara" vila o några promenixer med Yalla såklart - att röra på sig är bara nyttigt o absolut nödvändigt   .



Igår kväll kom alltså Yalla hem igen, jag kunde inte vänta längre trots att jag vet att Inger gärna ställt upp några dagar till. Jag gick ut o mötte upp o det var rätt roligt att se den förbryllade Yalla.....glad över att se mig (trots att jag var "maskerad" i regnkläder) o så var ju Inger där oxå ju....Ärligt talat så blev Yalla lite smått fundersam när Inger skulle bege sig hemåt - stanna kvar eller ska jag med, såg hon ut att tänka   .



Promenaderna hittills har gått bra fast att Yalla nog är lite fundersam över att takten vi håller är ganska maklig. Morgonpromenaden är avklarad idag, frulle har ätits o nu så tar dagen vid.....o den lär väl bli ganska så lugn. Jo den ska bli lugn.


Förresten....har ju glömt att notera en sak här i bloggen   . Nu är det dags igen, o måtte karaktären min vara starkare denna gången, jag har inte rökt sedan i onsdagskväll   och min plan är att det ska förbli såhär....inget mer rökande för min del. Kan ärligt säga att nu när jag ska ta det lugnt finns det en saknad, ciggen har ju liksom varit en sysselsättning oxå inte bara ett sug efter giftet......vad ska jag nu göra med all den tid jag liksom har "obokad" i mitt liv??? Bara tänk en cigg tar ungefär 6 minuter att röka, o jag klarade av mellan 15 o 20 varje dag...ja okej oftast 20 då'rå. Är inte min matte helt fel så betyder det att jag har   120 minuter, dvs 2 timmar över varje dag nu.....va göra med dem???   



  



 
 
mariana

mariana

21 september 2010 09:18

Du får träna saaaakta med Yalla eller börja virka..;):p Håller tumme för skippad rökning;)

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kicki

21 september 2010 21:48

Du är jätteduktig och de 2 timmarna du har över betyder att du kan VILA för du är faktiskt nyopererad min tös.
Kramar

 
Nina

Nina

22 september 2010 09:16

Duktig du är som inte har rökt på en vecka! Heja! Kan tänka att tajmingen inte känns helt optimal med tanke på att det är vilatajm prick nu när du fått 2 timmar över :). //Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
GBA

GBA

22 september 2010 20:30

Jaha, tänker du så om rökningen, att du får tid över..Jag röker NÄR jag gör saker, inte jämt förståss:)
Lycka till med fimpandet !!
Kramis

http://www.gbahundkonsult.n.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards