Direktlänk till inlägg 15 september 2010

En rälig dusch kvar

Av Cina - 15 september 2010 21:00

så då har jag klarat av den ena av två räliga duschar   o detta med den där attans Descutan-svampen, tvivale.....o så får man inte smörja in sig efteråt heller....känner mig som fnöske i huden.


Imorgon bitti är det till att ställa sig i duschen igen även då med denna lilla dos av renande tvål   .


Sen tar jag den gröna limosinen, stadsbussen, till stan o checkar in på "the Womens clinic" i några dagar. Liiiite nervös är jag såklart, av många anledningar samtidigt som jag känner mig lugn. Personalen jag träffat idag inger förtroende och verkar helt klart veta vad som ska göras   . Kommer en tvivlets tanke i min skalle så hör jag orden "o det är ju allra första gången i världhistorien som de utför den här sortens operation, eller hur?" Nä det är det ju inte o så fnissar jag lite.....



För att återvända till nuet så känns lägenheten tom när nu Yalla åkt på kollo hos Inger   . Gott var att få veta att tösen skött sig fint o både ätit som hon ska o tuggat grisabla....o att Lukas (Ingers riezenhane) fått klart för sig att det inte är meningen att han ska vara hingst     .


Nu lär det bli ganska lugnt i bloggvärlden från min sida ett par dagar  - o självklart ser jag fram emot massor med läsning när jag sen kan öppna bloggvärlden igen.


ha det gott alla - ta väl vara på er   

Ego
 
 
Susanne

Susanne

16 september 2010 07:57

Ja du snart är allt som vanligt igen!!
Skönt att Yalla fann sig tillrätta, och detta tycker nog Lukas är skitfräckt!! Han kanske inte ens lämnar tillbaka henne...

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
GBA

GBA

16 september 2010 10:40

Hmm..missat din blogg:(
Inte skönt med de där duscharna, men snart är det över å du är hemma med Yalla igen:)

Kraaam

http://www.gbahundkonsult.n.nu

 
Mariana

Mariana

16 september 2010 12:48

Så bra att Yalla trivs, tycker nog det är jättemysigt med pojkvän;) Nu kan du snart tvåla in dig med go' tvål och sedan smörja med härlig creme efter duschen;)

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

17 september 2010 07:49

Nu är det hela överståndet - gud så skönt! Härligt att läsa lite varstans att Yalla mår finfint och är en uppskattad prinsessa, då är det lättare att vara matte på distans några dagar. Hoppas nu att läkningen går fort och att du snart är på benen igen. //Bamsekramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards