Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Utan Lille-Babs

Av Cina - 8 november 2010 18:54

Måndagkväll o jag känner mig lite velig efter att ha förstått att några ur träningsgruppen åker in till klubben...alltid kul att träffa dem, träna ihop med dem...  Men så kan jag ju oxå hålla mig till det jag egentligen bestämt...lite pyssel hemma, typ dammsuga o så lite öronrengöring på Yalla...sen lite, bara lite krypövande i reklampausblock typ. Jo så blir det - hemmakväll alltså.


Blev lite darrig på manchetten idag när jag fick ett mail "Grattis du har kommit med på vår tävling". Var inne på att ta julledigt så smått redan...men inte ska jag väl göra det nu inte   . Kan kanske kännas bra att få komma ut o känna på det här även om det är sista chansen innan säsongen är över....så får jag yallafall känna på o veta var vi står liksom   o känna efter hur långt jullovet ska bli   


I lördags fick vi känna på "efter regn kommer solsken" ute i skogen, o det som först verkade bli en blöt o grå träning förbyttes till en solig historia.


Efter träning o långrunda styrde jag kosan mot Malmö och utan Lille-Babs hjälp letade jag mig till NetOnNet o handlade musik/dvd maskin eller som de oxå kan kallas, Hemmabio. Inget fancy utan rätt billig sak...inser att mina öron inte är lika känsliga längre o synen ja den tål "billiga" prylar   .



Sen ägnades lördagkvällen åt sladdar o annat joxx och faktiskt...utan att läsa bruksanvisningen, så fick jag ljud i anläggningen....lät ungefär som i kyrkan (eko eko eeeeko) - fast det var ju bara en inställning som jag hittade på söndagsförmiddagen.


I söndagens solsken satt jag inte bara inne o läste bruksanvisning inte - det blev långis med Yalla såklart o så tog vi en tur ner på klubben senare o övade lite.




så ja - då var det väl inte mer o skriva om nu yallafall....mår bra, har det bra - kort o gott.


  






 
 
Jessica

Jessica

9 november 2010 09:53

Tack för kommentaren om bilderna:)

Spännande att ni kommit med på tävling, jag kan förstå att det känns lite darrigt:)
Håller tummarna såklart!
Ha en bra vecka:)

http://www.yrlabus.se

Cina

9 november 2010 20:43

Dina bilder är bara så fina Jessica :)

Tack får tummarhållning när det väl blir dax ;)

 
Ingen bild

Kicki

9 november 2010 16:21

När skall man nu hålla tummarna?
Kramar Mamma

Cina

9 november 2010 20:39

Lovar att berätta när det är dags ;)

 
Ingen bild

Kicki

9 november 2010 16:23

Förresten är det från samma kennel som man nu annonserar i NST för jag tycker att kortet är liknande när Yalla fotograferades som ny liten valp.

Cina

9 november 2010 20:41

tror vi tar det här via telefon ;) för nu är inte jag riktigt med här....*fniss*

Alla söta schäfervalpar liknar väl söta Yalla ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards