Alla inlägg den 29 november 2010

Av Cina - 29 november 2010 19:46

Idag var det så dags igen för lite "småstruligheter" för att komma till jobb   . Mer snö i kombination med vind är ju liksom inte drömscenariot och glad var jag över att "bara" bli en halvtimme sen till jobb. Gissa om jag ska starta lite tidigare imorgon .


Hemfärden var inte trevligare den, värst på bron såklart för vinden hade minsann inte lugnat sig utan tvärtom sett till att öka lite till   . Liksom bara att ta det lugnt, hålla avstånd och se nöjt kunde jag konstatera att trots att jag inte stod på som en flåbuse och uppträdde som ett kräk i trafiken så tog färden inte längre tid....




En sak som återigen slår mig när jag ligger i den täta köpenhamnstrafiken är alla dessa bromsljus som ständigt lyser i plytet    tänds bromsljuset på en bil så kan ni ge er på att ett helt gäng till följer efter....o med de dåliga avstånden som hålls (av alla andra ska noteras    ) så är det underligt att inte fler olycker händer.


Det jag har börjat förstå är att många inte vet hur deras farthållare funkar...att det finns en knapp som sas frikopplar den, utan man ställer sig på bromsen eller i varje fall trycker lätt...med risk att få andra att panikbromsa.


o så undrar jag....är det bara jag som använder den suveräna tekniken av att motorbromsa??? Uj uj nu låter jag snart som en tant....men va' lär de ut i körskolorna egentligen när det gäller att köra i halka?


Hur som helst - jag fixade körningen idag...o hoppas göra så imorgon oxå.


   


Men det var inte utan att jag tyckte denna skylt kunne gälla för morgonens något sega körning.


Glöm inte att krama varandra i trafiken    



Ovido - Quiz & Flashcards