Alla inlägg den 19 november 2010

Av Cina - 19 november 2010 09:26

Igår praktiserade Yalla som frisör   eller i varje fall som extra sällskap på frisörssalong. Tror minsann att det blev lite mindre bläddrat i de klassiska tidningarna på Ingers Salong igår   . Yalla lär ha haft ständigt återkommande behov av att bara gå fram o säga "Heeeej" hela tiden.


Själv var jag ute med avdelningen o käkade gott - vår årliga middag när bokslutet är klart (ja bokslut 2009 skulle firas alltså...). Kul att vi ändå fick till en kväll strax innan nästa bokslut   .


Så Inger hämtade Yalla i onsdagskväll nere på klubben o så plockade jag upp henne igen strax efter 22 på Ollebo.


Ärligt talat funderade jag på att vänta o hämta tills ikväll.....meeeen kunde ändå inte   o när jag vaknade imorse kändes det rätt bra - är ju ganska hänsynsfull o omtänksam av mig - för när regnet drippdroppade "en masse" utanför i kombination med stark vind så kändes det rätt att det var jag som skulle ut med min hund o bli kall o blöt   .


Nu verkar hur som helst vintern stå för dörren - blötsnö trillade på mig heeeela vägen till Roskilde o den håller fortfarande på att trilla. Hoppas alla tar det nätt - kusinen min trillade på en isfläck för några veckor sedan och sitter idag med gips om fotleden, för inte blev det bara en vrickning utan ett benbrott, operation och sex veckors sjukskrivning.....och nu över till något helt annat,



Snö kan vara lite mysigt och bjuda till oväntade möten oxå ibland....



  

visst förstår man att hundarna känner sig hotade - uppbundna står de öga mot öga med en Isbjörn

   


och fotografen tror nog att det är slutet för hundarna (fattar inte att han kan kallt stå o fotografera)


   


men vilken tur ändå - när det nu visar sig vara en sån där otrolig stund av total harmoni...


   


för isbjörnen verkar bara vilja kramas lite...


 


o busa....




   


enligt som det heter obekräftade källor återkom isbjörnen varje dag o ungefär samma scener utspelade sig....


  ha en skön fredag  

 (nu ska jag sluta vara busig och återgå till jobbet)

Ovido - Quiz & Flashcards