Alla inlägg den 14 november 2010

Av Cina - 14 november 2010 20:51

Fars dag idag o inte heller i år blev det någon ny slips till min kära far, men väl ett telefonsamtal på morgonen med en önskan om en härlig söndag   . Jag vet att min pappa är en man som sätter mer värde på tanke än på saker - tänk att det finns såna män   . De ska vi vara rädda om.


Annars har helgen innehållit både hemmavård, klädvård o så en hel del hundträning.


I lördags träffades jag o Mariana o jag fick öva på mina käpphästar....som verkar bli mindre o mindre. Yalla är som vanligt en underbart duktig hund o det är jag som tränas i att förstå och lära mig mina uppgifter   .


  


Idag var det gruppträningsdags på Revingemark - lärdomen idag (eller eg. påminnelse) om att inte tvivla eller tveka...Yalla känner direkt o blir såklart osäker   . Lita på hunden o att det är på denne som nosen för spåret ligger...idag handlade det om spårpåsläppet.




Platsliggning med skott passade vi på att köra - Yalla låg oxå hon finfint när Göran B skötte skjutandet.


  



Budisarna med Mariana som mottagare, laddad med himmalavade köttebullar, fungerade oxå finfint   . Ett uppletande fixade vi oxå så småningom o lite glad blev jag över kommentaren "du längtar nästan tills det är dags o köra detta på tävling va?" Mitt ärliga svar var...nej faktiskt inte för det här med avlämnandet sitter inte bra ännu...Men spännande ska det bli att testa vad vi testar i lägre   .


Avslutade dagen ute på Revinge med en hopp-o-lek runda...skönt fast blött då regnet då drog in o idag var det ett sånt där envist smådroppande....fy va blöt man blev...men blåste gjorde det yallafall inte   .


Svängde sen in om Catta, Magnus o Nea...söta lilla Nea sov så gott så det blev tid till snack med Catta   .



Nu har jag minsann både hunnit med lite middag, strykning o så nattarunda...dags för duschen o så hoppilåddan för att zzzzzova   .


  


  




Ovido - Quiz & Flashcards