Alla inlägg den 25 november 2010

Av Cina - 25 november 2010 19:44

Inställt pga snö - ja så grusades definitivt lördagens återinträde i brukstesternas värld för mig i år   . Ja jag tycker det är riktigt trist...för efter att ha kommit över rädslan att köra mot spårsamling lördag morgon så var extrakläder framplockade...hundtäcke likaså...vägbeskrivning förberedd o ja närapå kaffet färdigt oxå   .


Men det kommer fler chanser o tills dess har jag förmånen att få träna o öva...o nu får vi ju ta tag i lite nya konster oxå o förbereda nästa steg....tycker jag, trala lala.


En sak som värmt o alltid värmer är alla dessa goa träningskompisar som ställer upp o gör vad de kan för att peppa o hjälpa till med förberedelser     



Måste sända en liten tanke till gänget på Råådalens klubb som ännu ett år fick ställa in tävlingen - tänk allt planerande o förberedande....



  

Av Cina - 25 november 2010 09:37

Någon genomkörare tävlingsmässigt gjorde vi inte igår – och det var helt enligt min plan egentligen  , även om vädret kan sägas gjorde planen definitiv.


Jag fick ju en nyttig genomgång förra onsdagen som resulterade i ännu en genomkörare i söndags. Känslan efter dessa två ”duvningar” var lugn och kändes stabil  (framförallt efter söndagens övning) , o den känslan har jag burit med mig under veckan nu då jag o Yalla övat en stund varje morgon o en stund varje kväll. Bara korta korta pass – men med samma fokus som vi faktiskt kunde visa i söndags. (Piff o Puff konceptet satte sina spår vill jag lova, hihi o ännu en gång TACK för det  )


Kan inte hjälpa att det känns för mig bäst att ha genomkörarna så att säga när det fortfarande är gott om tid att pyssla till lite till  . Nu när dessutom vädret gör sitt till att göra lördagens lägretävling osäker så känns det än mer rätt att vi inte körde tävlingsmässigt igår – bara lite lite kommenderande o ja för mig kändes det bra.


Inför lördagen annars är mitt mål, om det nu inte blir inställt eller återbud pga av för sträng kyla i kombination med snöande, att eftersom detta är vår första start i lägre och vår första start på ganska exakt ett år   att vi gör vårt bästa, off course. Framförallt att JAG gör mitt bästa…tar var del för sig och ser till att ta hand om Yalla och mig först o främst.


Jag ska sträcka på mig, kliva på och bara älska min hund   


  


Så håll nu tummarna först o främst för att vädret inte ställer till det   – och så ber jag om tummahållning fortsatt om vi väl kommer ut så att säga till start och för att vi får känna på "hela programmet"   



Kom nu ihåg - att ta det nätt o kramas i trafiken istället för....  


Ovido - Quiz & Flashcards