Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Min egen största fara

Av Cina - 4 november 2010 09:18

"Sonen" fick igår ny damask över drivknuten och glädjande var ju att det bara var just den däringa gummigrejen som behövde bytas o att drivknuten inte blivit skadad just pga att den gamla damasken gått sönder. Ingen billig historia, 3.000 kronor…men som sagt, billigt ändå om jag betänker den svindlande kostnaden om OM varit framme.



Igår var det så gruppträningsdags igen   och kvällen förgylldes med extragod kaka som Boxer-Nina bjöd på efter helgens succé i lydnadsettan. Gott gott o för mig som var ganska utsvulten eftersom jag gjort upptäckten hemma att brödet var slut, taskig planering där ja, tog jag om o lät mig väl smaka   .


Träningen sen för min del var väl lite sisådär mest beroende på att jag lät tankarna fara iväg på annat håll   och inte var där och då så att säga. Men såklart kom jag på mig o rättade upp det hela tycker jag nog. Lotta o Mattias fick senare vara ögon när jag o Yalla övade lite nedläggande och krypstarter. Jag fick nyttiga tips   om allt från mitt röstläge till hur jag skulle belöna, när jag belönade….likt så många andra hade jag tendens att sträcka mig in framför Yalla istället för sas följa benet mitt…gör om, gör rätt – populärt uttryck det där. (hatar syftningsfel   likt många försöker JAG sträcka mig in framför min hund för belöning, istället för att ge belöningen där jag menar att rätt position för hunden bör vara, intill mitt vänstra ben)


  



Och här fortsätter jag nu med mina bekännelser kring mitt liv och tankar  ,


Har haft ett par dagar där det sociala nätverket på Internet känts liiiite smått jobbigt för mig  . Nu i efterhand känns det dumt o tramsigt, samtidigt som det är ett bevis på hur lätt jag själv blir min egen största fara för ett gott liv.


Rakt ut som det kändes och som tankarna gått.....det handlar om när f d mannen, X:et, började bli vän med än den ena o än den andra av ”mina vänner” ….jobbigt på så sätt att det kändes liksom som att bli ”inringad” igen…Men så tillfrisknade jag från mitt "sårade" läge och insåg/inser att problemet här var jag själv!    Mina vänner blir väl inte mindre det, vänner med mig, för att de lägger till X:et i sin egen vänlista? Bara för att vi delat på oss, jag o f d mannen, så väljer ju inte riktiga vänner till oss båda någons sida. Framförallt inte när vår delning skedde under fred och ro ur allas avseenden…Nej här får jag se till att växa upp och uppträda som en vuxen människa  !


Dessutom ska jag inte gå in i min gamla roll rent socialt, genom att inte våga säga det eller detta inte våga skriva si eller så, utan jag ska se till att fortsätta växa som den Cina jag är och vill vara.


Jag kan tycka nu att med internet kan världen och möjligheterna vara hur stora som helst...o så samtidigt kan jag uppleva att det blir lite "trångt" eller hur jag ska säga...   (och jag har ett leende på mina läppar under hela tiden jag skriver detta inlägg oxå, så Peace and Love everybody   )


Så därför upprepar jag bara,


Var vänlig, för varje människa du möter utkämpar sin egen strid

 

  









 
 
Susanne

Susanne

4 november 2010 15:09

Så, då kommer här ett ordspråk:
Ändra dina tankar och du ändrar din värld!
Kort och koncist, men mkt TÄNKvärt.hehe

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

4 november 2010 15:11

precis så Susanne, precis ;) Mina tankar styr mina känslor :) A-haaaa ;)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards