Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Flexibel...eller velig?

Av Cina - 11 oktober 2011 20:42

Ska jag välja den mer positivt laddade delen av rubriken? Ja såklart....jag har varit mycke flexibel ikväll   


På agendan idag stod, förutom jobb då alltså, att klippa mig lite direkt efter jobb så hem i ganska lagom flygande fläng  . Yalla fick sin mat och en kort rasterunda innan jag styrde mot Bankomaten för att lyfta lite pengar   .


Jomen jag hann i tid och möttes av pigg svart Hjalle i dörren på salongen, dvs Ingers riezenhane   .


Efter klippning inföll så det tillstånd som jag ändå väljer att kalla Flexibelt..när jag bestämde mig för att klara av inköp av förnödenheter   såsom kaffe o melittapåsar för att därefter bara ta en rask promenix ihop med Yalla. Alternativet var att åka ner till klubben för lite hjärngympa..  ..men den inspiration eller sinnesstämning som behövdes för det fanns liksom inte. Kom fram till att jag var alldeles för splittrad i tankarna och Yalla brukar känna av det och bli frågande kring vad hon har gjort eller kan göra för att få mig mer "med i matchen". Bättre då att bara puttra lite ihop i Gottorpsallén.


Det fanns tankar på en cykelrunda med henne...men så fick jag för mig att hon markerade lite hälta när vi gick på vår runda o så kom mörkret o sen behövde jag inte fler ursäkter för at låta oxå det projektet vara. Nu har jag pillat o klämt o kollat tassar o så..  ..ingenting syns eller märks, så det var nog bara ett litet hjärnspöke hos mig. När vi ändå var igång med tasskoll så gick jag över med klotången o klippte klorna hennes - pysslet avslutades med lite öronvård, wow rena rama spa-omgången för min fyrbente sambo.


Har minsann funderat lite inför morgondagens medlemsmöte oxå, försökt förbereda mig...  ..jo det är allt lite pirrigt. Vad har vi gjort liksom...  .


nä får nog ta mig en funderare på vad göra av resten av denna kväll.


häpp   - nog svamlat för idag....tror jag   

 
 
Nina

Nina

12 oktober 2011 07:50

Man kan väl ändra sig :)? Härligt med frissabesök och spavård av fyrbent sambo. Har man sen kaffe och melittapåsar hemma är det ju icke mycket som saknas! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards