Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Cina - 8 oktober 2011 22:19

Ganska oväntat att jag faktiskt skriver något i bloggen, fast kanske inte otippat   ? När det dröjer för länge mellan bloggande så infinner sig någon form av "kramp"...det har ju hänt så mycket...o ändå är det typ same, same...


Därför är det likabäst att bara landa i dagen som idag är, eller egentligen har varit  .


Strax innan halvnio sammanstrålade jag med Cobra-husse för att köra ut mot skogen och lite spårträning. Det visade sig att vi inte blev speciellt många..  ..så jag började med att hjälpa Magnus med några spår till Cobra som senare visade fina färdigheter med spårnäsan, både i hussespåren och i det spår som jag trampat åt henne.


Vicky dök upp lite senare än oss och började med att lägga ut två upptag och spår till Yalla  . Därefter fick Magnus hjälpa Vicky med spår till Yohnsson....jaktspår där man minst sagt kan säga att Yohnsson verkligen laddade   . Det var en nöjd Vicky som ganska tidigt begav sig hemåt för att kurera sin kraftiga förkylning.


Boxer Nina anslöt och jag trampade ut upptag o spår till Thelma.


Yallas upptag och spår gick fin fint för att sammanfatta...Ordning o reda med fokus därtill så är det bara att åka med i linan bakom. Jo nu ska ju ärligt sägas att jag var liiiiite slarvig o obetänksam ja rent av orutinerad (glömde låta min hund få sköta om toabestyr, kanske pga att spårupptagen var ganska nära bilen...). MEN summa sumarum var att hon gjorde två fin fina upptag och sedan spårade vidare (kissepaus i första spårupptaget *skäms*) . Jag kan inte hjälpa att jag återigen upplever en otrolig fascination över hundarnas spårarbete...jo jag blir lite lyrisk där jag går bakefter o håller i linan.  ..det är fascinerande kort o gott.


Sen var det dags för Thelmas spår och det var bara så skönt att se oxå henne jobba i spåret. Min tolkning i början var en viss osäkerhet i upptaget....bakspår där Thelma ändå själv vände och fortsatte spåra...bättre o bättre, mer och mer i spårkärnan  .


Uppletande då'rå och Yalla var först ut, sex föremål och min tanke var att alla sex föremålen skulle in mycket för att ge min själv tid och möjlighet att jobba med det som är min akilleshäl i uppletandet, nämligen vårt sammarbete på baslinjen....där det är jag som blir liksom lite otydlig   


Yalla var riktigt laddad och det blev sex skick, och alla gångerna en Yalla som kom hela vägen in till mig   ....på sista föremålet dristade jag mig till ett "fot" när hon var på väg in....hon kom in till min sida, höll föremålet om än med tugg så höll hon   ...härlig känsla att ha kommit dithän med min lilla pärla...finfint uppletande som sådant har vi haft länge, o så nu...början till något som kan kallas avlämnanden. Tjohoooo  



Efter en skön promenix på allt detta roliga så styrde jag sedan nöjd kosan mot bostaden och har mest bara softat....och nu snart tror jag att det är dags för lite sömn. Började ett tag tänka tanken....planera morgondagen, tänka på tid för väckarklocka att börja väsnas o sådär....men no no no, en enda morgon ska jag vakna av mig själv utan något oljud som anmäler att "dags att gå upp"...ja en enda morgon ska jag ha det så denna veckan, basta  



Var inte rädd för motstånd - kom ihåg
det är i motvind och inte i medvind
som en drake stiger.   
  




Ovido - Quiz & Flashcards