Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Cina - 10 oktober 2011 19:05

Det finns de som säger att när du vaknar av dig själv innan eller utan väckarklockan så kan det faktiskt betyda att du är utsövd. Ja det kan säkert vara så, ibland! Men jag tycker inte det känns rätt när jag vaknar fyra måndag morgon, jo helt rätt, idag slog jag upp ögonen när klockan bara var FYRA!  O sen kunde jag liksom inte somna om riktigt utan det blev mest bara vila liksom.....


Ja ja - jag kom yallafall upp i tid.


Idag var det dags för den svarte sonens årliga besiktning o visst är det underligt men det är alltid en viss anspänning innan....trots att alla lampor lyser, säkerhetsbälten funkar o ja bilen känns okej. Först såg det ut som om jag skulle få en anmärkning om halvljuset fram....men så när mannen som besiktigade fick klart för sig att jag bytt lampor själv på bilen...ja då tänkte han helt säkert "kvinna o byter lampor själv...bäst o kolla" Ja alltså det ingår ju inte i normal besiktning men han öppnade o kollade - lampan sitter ju inte i ordentligt! - han donade och visade sen stolt upp att "se nu har du halvljus från båda lyktorna"  Nej nej - jag hade inte kort kjol o högklackat på mig.... .


Ny vecka har alltså börjat helt okej  .


Idag, ikväll är det lugn måndag som gäller både för mig o Yalla. Hon har fått en långpromenix för någon timme sen o planen är en runda till strax innan nannetajm....Jo alltså jag brukar ju normalt gå ut med henne en runda till innan sängdags men nu i helgen gav jag mig själv ett löfte - inte bara gå runt knuten liksom för att hon ska få kissa...utan jag ska röra lite på mig...lite extra på mig. Det behövs för rökstoppet har såklart oxå gett mig någon extra volang.....


Igår, söndag, innehöll både lite Cina-tid där jag satsade lite på mig själv och minsann köpte ett par helt vanliga blåjeans.


Sen var det klubbtajm ihop med rätt många av onsdagsgänget  . Jag o Yalla övade lite FRITT FÖLJ, tjohooo, o så några inkallningar med ställande.....o jodå visst klämde vi in några vändor FS, Framåtsändande oxå   . Mitt fokus hittills på FS har varit att få Yalla att gå ut o det helst utan stopp för att kolla mig, invänta nya order eller bara invänta mig.....jag tycker väl att det syftet är uppnått. Nu behöver jag klura så det inte blir med raketbränsle i svanstippen på BallaYalla....


Ser verkligen fram emot GB-helg som snart står för dörren, måtte det bli härligt väder, med lite "nytt" så att säga att klura kring för min o Yallas del - o så en hel helg till att klura ihop med de andra o GB.  


Tjohooo   så räcker det för idag....undrar förresten varför det känns som det är läggdags redan?   .  




    



    

Ovido - Quiz & Flashcards