Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Cina - 17 oktober 2011 20:43

Idag bytte jag o kollegan arbetsuppgifter med varandra   , ett försök vi kör fram till jul innebär att vi inte längre arbetar uppdelat efter länder (jag hade innan huvudansvar för Sverigen o Norge, kollegan Danmark) utan istället utifrån arbetsuppgifter.


Jag har i två månader ansvarat för fakturabokföring och reseräkningskontroll/bokföring   - kollegan med avstämningar, posthantering och "allt annat".


Helt ärligt så har jag våndats för det här, fler än ett par gånger, men nu kör vi och ser vad vi kan lära oss av detta. Spännande? Ja...faktiskt.


Andra förändringar är att jag som det ser ut nu ser så blir det till att köra mycket själv denna kommande vinter  . Detta gillar jag INTE. Nej det handlar inte bara om pengar och ekonomi utan det handlar om att jag tycker det sliter så mycket, att jag blir så trött och spänd....tycker det är ensamt, nervöst och obehagligt många gånger nu under den mörka årstiden   .


Så idag, i eftermiddag o ikväll, har jag återigen känt saknad.....saknar den toppenbilpool jag var med i med Vickan o Jenny   . Vi tre turades om att köra, turades om att använda våra bilar...körde alltså var tredje dag o det fungerade så fint. Vi stöttade varandra när det var skitväder och de dagar vi körde ensamma var få - himmelens skönt i halka, mörker och snöoväder. Ja just nu är jag där....målar upp allt det där som kan komma att bli jobbigt   ...en jobbig o trist tankeprocess ja, men fullt medveten är jag att ur detta kommer en nyorientering, jag kommer att få nya uppslag.  ..tankar kring hur tänka o göra. O jag lär mig att alltid vara redo för att just tänka om, tänka nytt när saker o ting förändras runtomkring mig...lär mig se om det finns lösningar...om jag önskar stor förändring eller att bara foga mig o acceptera....Tror det börjar kännas som om det finns en tanke på en framtidsplan, både i det korta o det långa siktet   .


Mitt mål är klart yallafall - jag vill inte vinter efter vinter sitta ensam o köra bil, inte vara beroende av att behöva sitta bakom ratten ensam mil efter mil - jag vill kunna pendla tillsammans med andra under vintern o sommartid kanske t o m kunna cykla eller gå.....


Nu ska jag bara hitta fram till "Hur löser jag detta". 


.......   .....lösningen finns....men nu så tar jag snart o  på saken.


må väl, var rädda om er vänner    



Ovido - Quiz & Flashcards