Alla inlägg under februari 2011

Av Cina - 3 februari 2011 19:39

Tappade minsann hakan idag när jag hämtade min post   - redan låg där en lapp med budskapet att jag skulle höra av mig för bokning av tid för installation av tvätt o tork...wow. Såklart ringer jag imorgon 


Torsdagskvällen annars blir en lugn historia o förhoppningsvis oxå med mycket vila o framförallt sömn. Halsen o näsan min lurar fortfarande på nåt skit....en o annan Ipren har det oxå blivit idag...


Ha det   

Av Cina - 3 februari 2011 08:12

Gott Nytt År kan vi säga idag igen, idag börjar Kaninens år och det visar sig att när denne svensken föddes var det oxå vid Kaninens år....ja lite värdelöst vetande alltså.


Födda under Kaninens år sägs enligt den kinesiska astrologin vara...

Tillgivna, medgörliga, trevliga och förståndiga människor som brukar ha många vänner. En kanin blir lätt alltförför sentimental och kan verka konstlad och ytlig. De blir bra jurister, diplomater och spelar gärna teater. Kaninens år 1939, 1951, 1963, 1975, 1987, 1999 , 2011

Torsdag idag o det känns bara så härligt men oxå återigen skrämmande att veckorna går så fort   .


Igår var det lite träning på agendan o det blev lite småövande av lite av varje för min o Yallas del....lusten var egentligen inte så stor hos mig men det kändes trots allt bra och jag tyckte vi var på samma planet.


Tyvärr har jag denna veckan börjat känna, igen, av en begynnande förkylning eller nåt o gjorde vad jag kunde för att komma i säng i tid.....bara för att sen ligga där o ha kli o sveda i halsen o täppt näsa   Men jag har i alla fall somnat till slut o såklart vaknade jag ju alldeles för tidigt, 04.30, o vågade inte somna om.....suck.



Var vänlig, för varje människa du möter utkämpar sin egen strid.


Av Cina - 1 februari 2011 21:19

Hoppsan som det kan bli, här hamnade jag i bloggen idag igen....  


Nyss hemkommen från en liten kombinerad inhandlings o klubbrunda. Jo jag var ju tvungen att handla hem lite färskvaror o varför inte ta en sväng ner om klubben o träffa lite människor.


Det blev en liten kort fika tillsammans med Gosia o andra glada   o så en lite sväng ut på planen där Yalla fick hälsa på liten "svärd-pojke" (skäms för jag har tappat namnet på den lille svarte...) Yalla tyckte lillkillen var festligt fast mest föll hon nog för den lite mer garvade Lex   ...hon gillar väl lite mognare grabbar helt enkelt.


Annars har dagen varit som en tisdag i februari kan te sig....grå grå o grå, med jobb jobb o så lite jobb. Fast missförstå mig rätt, det känns helt okej.


Kul var ett litet brev som låg o väntade på mig. Det har blivit vår tur att få lite standardhöjande åtgärder i våra lägenheter. Vi kan välja till diskmaskin, duschvägg och/eller tvätt/torkmaskiner. Jag tar det lilla lugna men kan bara inte säga nej till tvätt o tork....Diskmaskin till mig njaee känns onödigt o duschvägg....klarar mig med draperi.


Tänk va gott att kunna tvätta när jag känner för det liksom, inte behöva boka tid...wow så skönt. Lite vardagslyx a la i-landstänk.


det var allt för idag - må väl o njut av stunden   

Ovido - Quiz & Flashcards