Alla inlägg under januari 2011

Av Cina - 6 januari 2011 18:29

Det har varit rätt segt i bloggen min länge, får väl se om det lossnar något!?


Nu är snart första veckan på året avklarad, en vecka som alltid sätter lite extra press i jobbet. Bokslutstajm med allt vad det innebär o för mig o närmaste kollegan gäller det att ligga i o snabbt bokföra allt som tillhör det gamla året.....deadline i tisdags för fakturor och reseräkningar och då kunde allt levereras fram till kl 14 från de andra avdelningarna...ingen hemgång innan det var bokfört o klart   . Minns fortfarande de andra åren jag varit med om....då satt vi till åtta alla kvällarna   (utom fredagen då alltså)


Alltså var det likabäst att vara inställd på att veckan skulle innehålla - jobba, äta o sova o ingenting mer. Tisdagens styrelsemöte låg bara helt fel för att jag skulle fixa det oxå som ett exempel på aktivitet utanför arbetet....trist att missa sista mötet innan årsmötet....


Men nu så, idag torsdag känns det som att vi är på rätt spår arbetsmässigt igen   också vad gäller arbetstiden.


Lite gnäll tänkte jag oxå få med här idag minsann - är lite ledsen över att det just nu ser ut att vara helt nedlagt med den suveräna samkörning/åkning som varit innan. Roligt för de andra att de fått nya arbetsuppgifter såklart när de nu känner att gå vidare liksom....trist för mig som just nu kör själv o det till på köpet mitt i den här onödigt spännande vintern.....Men jag jobbar på att försöka få till någon annan "carpool". Men helt klart är att jag blir i vintertid tröttare än trött av att köra varje dag.....ensam, för att inte prata om att det i oväderstider känns än mer ensamt   .


MEN jag har ett jobb och kollegor som jag trivs så förbenat bra med....o det är något jag tänker på varje dag kan jag säga   OCH så tänker jag uppskattande på att slippa som innan sova borta....resa på tåg o allt det där (fy o usch för att vara tågresenär denna vinter).


Summa sumarum - jag har det bra   .


Tar o håller här...får liksom mjukstarta o inte bränna ut allt bloggkrutet på en gång   


  

Ovido - Quiz & Flashcards