Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Cina - 30 januari 2011 19:07

Jag känner mig helt tillfreds o nöjd med helgen   .


Började med en fredagkväll som startade med en riktigt härligt långpromenad ihop med Yalla såklart. Förutom att vi njöt av den fina solnedgången så kunde vi räkna in att rådjursflocken alldeles i närheten är ganska exakt lika stor som innan....ca 10 stycken djur som hade full koll på oss under vår promenix.


Lördagen startade vi såklart oxå med en promenad o känslan är bara obeskrivbar att få njuta av den fina soluppgången numera redan vid sjutiden på morgonen   . Sen var det handling o hemmafix inför föräldrarnas besök på kvällen. Jag bjöd på god mat o god efterrätt o vi hade en mysig kväll tillsammans.


Idag söndag blev en skogens dag minst sagt. Startade hemifrån vid åttatiden o var hemma igen först vid 17-tiden. Lite försiktig uppstart på rapportträningen gjordes ihop med Mattias...ett uppletande i en minst sagt vindstilla skog. Tack igen till torsdagsgruppen som delade med sig av sin mark   . Den härliga söndagen avslutades ihop med Catta, Nea, Cattas-mamma o kompisar. Döm om min förvåning, när jag påbörjat min långis innan hemfärd, blir uppringd av Catta som undrade var jag var..(de hade parkerat intill min bil o räknade ut att jag var ganska nära liksom )...såklart sammanstrålad jag med dem på deras promenad. En långpromenad på ett timme där Yalla fick springa lös ihop med Nixxon, Bea och kompisarnas lilla dvärgsnauzer....så härligt att se dessa fyra hundar springa tillsammans   Så klart oxå härligt att njuta av den fina dagen ända in på solens nedgång i gott sällskap.


En helg att spara i minnet under arbetsveckan som snart börjar....ska bara hålla lite söndag kväll.


  

Ovido - Quiz & Flashcards