Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Knappt märkbart

Av Cina - 12 januari 2012 21:31

en av dagarna när jag var på väg hem från jobb tyckte jag faktiskt att jag märkte en skillnad. Tror det var i tisdags som det var hyfsat klart väder och det var liksom inte nattsvart när jag passerade betalstationen på bron. Tjohoo - det har verkligen börjat nu, ljuset är på väg tillbaka.


Fast i eftermiddag var det nästan precis tvärtom - blåsigt, regnigt o ruggigt.   Skånsk januarivinter a la 2012 helt enkelt.



Gott var att vi passade på att träna lite både i tisdags o igår när det var hyfsat att vara ute och att då ikväll känna för att sitta inne o bara vara har inte gett mig jättestort dåligt samvete alls.


Har blivit lite nätande, kollat runt lite på typ gardiner....jackor....kläder o sånt på nätet. Utan att shoppa nåt alls  Fast det var ju plättlätt o låta bli med tanke på att jag fick det lilla kuvertet från Transportstyrelsen idag, den s k koldioxidbaserade skatten skall betalas....kul kul 2 lusentappar bye bye. Men för å försöka se det lite positivt o klämkäckt - jag har en bil att betala den här skatten för   Det är ju sexigt att betala skatt....eller?


Imorgon är det inte bara fredag utan i Lyreco-världen är det dan-före-dan. På lördag är det dags för den årliga jättefesten. Vi vet var vi ska vara typ men resten av kvällen är ganska väl höljd i dunkel, surprice surprice ska det vara. Första året jag var med överraskades vi t ex med Joe Labero o Alcatraz. Ska bli spännande o se vad som händer i år, bara att vi ska vara i Köpenhamn känns kanon  Inget tuffande i buss i tre timmar som tidigare då det var i Göteborg. .


Nä inte mer bubblande här nu, dags för daten med John B snart....undrar vad jag ska välja att ta på mig på lördag, ska försöka drömma fram rätt outfit.


       



 
 
Sabina

Sabina

13 januari 2012 10:40

Surprise surprise fester brukar vi också ha, men jag brukar alltid kunna luska ut lite hemlig information! ;)

Liite ljusare tycker jag nog allt att det blivit, eller så har vi ställt om våra ögon.

Festa fint! // Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards