Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Cina - 15 januari 2012 17:40

Då har jag o Yalla landat hemma efter en skön stund nere på klubbens appellplan. Våra övningar med positioner i friaföljet, framåtsändande, inkallning med ställande och skall kändes bra. Nu framöver ska jag försöka synka så att det blir lite övande med lite extra ögon och hjälp vidare, idag t ex kom jag liksom lite sent ner.....*suck* o så gäller det nog att jag inte är blyg utan försöker kanske passa på även när det bjuds tillfällen rent spontant.


Innan vi åkte ner på klubben var jag hemma o fick se Vicky's o Mattias nya hem - jättefint  och här kan man kanske se fram emot en o annan grillkväll i deras fina uterum  . Jo osså var det ju Tupperware-party...ooo såklart ändå beställdes någon liten grej  .


Tack för den underbart goda skaldjurssoppan och nybakta brödet  .


Jag är imponerad över att jag faktist fick tummen loss o åkte till Vicky efter gårdagen, för jag var rätt sliten efter en heldag i Köpenhamn som började vid 12 med att vi var några tjejer som gick till Fisketorvet och åt Mexicansk buffé och drack underbart kall och god Corona  .

Efter ett par timmars garvande o flabbande begav vi oss tillbaka till Tivoli Hotel & Congress Center för att sammanstråla med resten av avdelning innan det var dags att vandra in på mässan som hålls under vårt Convention.

Många utställare från våra leverantörer och här bjöds det på bl a IceCoffee, godis och ett o annat varuprov på kontorsartiklar (och i den benämningen ryms mycket        ).

Vid fyratiden var det sen dags för årets happening där duktiga medarbetare och säljare firas "the Lyreco way". Jag tänker inte återge detta utan sammanfattar bara med att årets tema för detta var "Oscarsgala" så tror jag konceptet kan förstås. Nää jag var inte en av de som fick hålla "jag vill tacka-" tal utan jag tillhörde den applåderande publiken tillsammans med resten från avdelningen.


Middagen sen bjöd såklart på god mat och god dricka o nää inte heller denna gången tog jag slut på min voucher med drinkbiljetter.....sista timmarna gick jag på vatten och musik så att säga  .


Dessvärre minns jag inte namnet på live-bandet som började röjet...men har fått koll på de andra överraskningarna.


Först ut var denna danska kille o jo jag har hört nåt med honom förr...


http://www.youtube.com/watch?v=NpkXu-qd5Rs&feature=related 


och efter en liten paus så dök en annan som jag oxå hört något av förr, men först nu fick se..


http://www.youtube.com/watch?v=hXAN6JVYPCg


och så avslutades överraskningarna med några som jag t o m gissat skulle komma - Aqua  som drog några nya låtar för att sen såklart oxå ta Barbie-girl och Around the World...o såklart Back to the 80's.


Ja jag lovar att fötterna värkte och att det kändes som jag gått igenom ett hårt Aerobics pass när jag satte mig på tåget hemåt i natten.


Tack o lov att jag är ledig imorgon - så kroppen får lite extra tid att återhämta sig.


Nu håller vi söndag  eller kanske egentligen ännu en lördagkväll liiiiite lugnare än den som passerat.  


Ovido - Quiz & Flashcards