Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Cina - 29 januari 2012 20:54

Inte står tiden stilla inte - redan söndag igen liksom  . Imorgon börjar en ny vecka och återigen ett månadsslut med allt vad det innebär jobbmässigt....men så är det samtidigt ett lite speciellt månadsslut, kan säga att det är mitt årsbokslut som stundar  . Men men...tror jag hellre sätter mig o tänker framåt när väl "bokslutsdagen" kommer   (och det dröjer någon dag till...)


Sen sist har det hunnits med lite träning med Yalla.


Onsdagens träning var mysig, bra o ja mysig på alla sätt ihop med bästa hänget   Onsdagsgänget. Yalla  o jag fick till finfint fritt följ, riktigt bra inkallning med ställande och skallet var inte helt fel det heller  . Nästa vecka får vi nog ta tag i lite andra projekt o vila de här bitarna lite.


I torsdags träffades styrelsen i klubben på Öresundsbrons övervakningscentral och fick se och höra hur det hela tiden är koll på trafiken i alla delar på denna långa förbindelse....ojojoj va många foton de har där av mig      - varje dag, varje passage o så sparas bilderna i 90 dagar....Ja alltså egentligen är det väl bilen som syns mest, kan jag tro.


Så i fredags var det äntligen dags för frissan för att få klippt bort "mössan" och det blev så attans bra...precis som jag ville faktiskt  . Kort o fräckt - nää jag har ingen bild (ännu).


Lördagen började med en långrunda i det härliga vintervädret och sen styrde jag kosan mot ICA Maxi för att shoppa hem lite nödtorft och så lite extra till middagen jag skulle fixa till kvällen då föräldrarna skulle komma för o fira mig lite i förskott. Äntligen fick jag den traditionsenliga buketten tulpaner, min favoritbukett  . Den hör liksom till slutet av januari, trots att de numera säljs redan till jul.


     

 Äntligen står de här hemma och annonserar att det snart kommer en vår   och påminner om den mysiga lördagkväll vi hade tillsammans, vår lilla familj  


Förutom tulpanerna fick jag en liten "nöjespeng" som föräldrarna sa. Den "riktiga" födelsedagspresenten fick jag ju i mellandagarna - kombinerad julklapp/födelsedagspresent - i form av en ny Laptop (som jag just nu sitter o knappar på).



Jaha - så var jag snabbt framme vid dagen idag som varit nyss och som innebar skogen för mig o Yalla-Balla.


    

Ja inte bara vi utan rätt stora delar av träningsgruppen oxå såklart  .


Yalla, Thelma och Benzon skulle spåra o vi tvåbeningar trampade spår till varandra. Leif (Benzon-husse) trampade ett som jag sa onödigt spännande spår till Yalla.


Där var ett par gånger då jag helt ärligt trodde att min hund drev med mig....eller om Leif gjort  . Men inte då, inte nåt av det utan det handlade nog bara mest om att det var längesen jag verkligen fick lita helt o hållet på min hund i ett långt spår....o så var det ju lite extra klurigt med snö. Hur som helt spårade Yalla i känd säker stil o fick stå ut med en tvivlare i snöret bakefter stundtals  .


I uppletet skötte hon sig oxå som vanligt - fyra föremål in med totalt sex skick, dvs två tomskick och det här var jag nöjd med. Dels för att det var helt obekanta föremål, inte våra egna alltså, och det vet jag brukar vara en klurighet för henne...hon har någon gång när vi sas blandat egna o andras saker börjat med att plocka våra för att liksom rata andras, eller välja bort. Det jag oxå noterade var att tillbaks var då Yallas stopp ngn meter från mig så....träna med andras föremål är planen helt klart.


Åkte hem från skogen - nöjd och något nerkyld.



usch nä nu e jag trött i tittorna - vi säger så...skriver något mer en annan dag  


      





Ovido - Quiz & Flashcards