Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Cina - 10 januari 2012 21:41

Ja antingen är det en ny trend eller så tar jag upp en tappad tråd....sitter yallafall här igen o har öppnat upp bloggen  .


Nyss hemkommen efter ett par trevliga timmar på klubben där vi hann avhandla lite hemsida, lite resultattavlor och så tankar kring hur knäcka svårigheter som rutan och apportering  . Ja alltså de senare bitarna var väl de klurigaste....jag är ju inte så haj på det där med lydnadslydnaden o har ännu inte hittat min självkänsla tillräckligt för att våga vara bollplank....men det kommer väl kanske det oxå.


Yalla o jag tog oss en liten träningsstund - värmde med lite linförighet o så körde vi fritt följ med fokus först vändningar o sen halterna. Kändes bra när jag väl kröp in i vår egen kupa. Inkallning med ställande som vid första blev lite väl mycket trippande innan halten, men så plockade jag fram lite bestämdhet/tydlighet och se då blev det riktigt  bra  Skall, som ju handlar mest om att Yalla ska sitta på lallan o skälla....ja se det blev oxå bra när jag var tydlig, något något snett i position men ändå ett fall framåt    .


Bra var att jag ikväll kom ihåg att handla mjölk så jag får gott kaffe imorgon bitti när jag kvart över fem kliver ur bingen. 


Känns riktigt skönt det här att blogga lite och skriva ner vad jag faktiskt gjort och fått gjort - jantelagen har ju annars en regel som gör att vi oftast ser det vi inte har gjort, eller som någon annan inte gjort. Visst är det lite sjukt att det är så lätt att vi väljer att se det som inte är klart, inte är gjort....sagt osv Istället för allt vi faktiskt får ur händerna under en dag, och ibland använder vi samma sätt att se på världen runt om oss...ser alla inten liksom.


En bra dag idag alltså sammanfattningsvis - på jobbet o sen ikväll.


  





Ovido - Quiz & Flashcards