Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Cina - 24 januari 2012 21:18

Nu när vi fått "turen" att ha lite vinterkänsla med klart väder både dag o natt så har i yallafall jag märkt att det vänder nu.


På morgnarna har jag kunnat ana soluppgången en bra stund innan jag gör entré på jobbet, men bäst ändå är när jag är på väg hemåt. När vi kört genom betalstationen så har det inte varit riktigt mörkt, och promenixen efter hemkomst har vi kunnat njuta lite skymningljus och en vacker himmel där solens nedgång fortfarande lämnat sina spår  . Me like a lot.


Idag såg jag oxå den nyaste av ny-månar, en mycket mycket skir strimma och minsann skymtade inte resten av den runda "osten" oxå  . Vackert.


Besvär då? Ja jo det har väl varit det faktum att bilen igår kväll inte bara behövde skrapas på utsidan utan samma behandling skulle behövts på insidan.....måste vara den milda och regniga vintern som gjort att så mycket fukt fanns att det kunde frysa is på vindrutans insida. Tack o lov för att jag hade papper i bilen, för inte dunstade de mängderna fukt inte.


Livet i övrigt sen helgen har inte inneburit några stora händelser utan mest att vardagen varit just vardaglig.


Igår när jag kände mig lite äventyrslysten   gick jag o Yalla på lite uppigupptäcksrunda och hamnade i ett litet parkområde alldeles nära och det var i Yallas mening myyyycket spännande. Nya dofter såklart men mest spännande var allt den flock får som stod där stilla o bara stirrade, fem-sex s k klätterdjur på lekområdet som i Y:s ögon blev något väldigt skumt o fick sig en kraftig "gurgling"   under tiden hela raggen åkte upp. Men såklart kostaterade hon snabbt att jahaja....va de'bara såna.   När vi sedan stötte på två ponny-varianter i samma tema var hon något mer förberedd o struntade i att gurgla o fluffa upp sig.


Nyttan för mig, förutom att röra på volangerna, är att jag nog nu har koll på starten på promenadvägen till klubben åt. Jo planen är att, när kvällarna blir något ljusare, låta bilen stå hemma och ta en promenad ner istället vilket blir en lagom promenad för både mig o Yalla  . Nere på klubben finns ju sen vårt fina "Hundstall" om jag vill stoppa undan Yalla en stund.


Det var det om detta - annars inget nytt. Livet löser sig av sig själv liksom....jo en påminnelse har jag gett min bilåkarkollega om vikten av att passa tider...får väl se om det blir någon effekt och än mer spännande blir att se om effekten är kvarstående  


Ha det          

Ovido - Quiz & Flashcards