Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Blogg

Av Cina - 8 januari 2012 19:09

Första helgträningen 2012 gick av stapeln idag och det minsann på Revinge, tjohoo  . Härligt med lite variation på träningsmark liksom plus att vi hade träningsmark som liksom verkligen räckte till  .


Yalla fick träna spårupptag som Susanne trampade - tre stycken med varierat djup från vägen/påsläppspunkten. Alla tre gick suveränt bra  . Tror att jag nu hajjat att oxå Yalla behöver få stå och landa ordentligt innan jag släpper ut henne i linan - då blir det inte bara massa spring utan en fokuserad schäfertjej som vet vad hon vill och ska.


Efter tredje upptaget var det trampat ett litet spår - roligt är att se Yallas fråga när hon väl får fortsätta spåra efter ett par spårupptag....hon stannar till och liksom kollar "jag skulle fortsätta nu va?" Spåret gick kanonbra det oxå och här fick vi försöka hoppa på tuvorna minsann eftersom jag valt spårmark i en sänka som verkligen annars oxå är blöt och blir väl upptrampad av kossorna som går ute på Revinge.


Uppletet idag gick oxå bra, hon kommer verkligen fortfarande in till mig o lämnar grejorna (jag närapå nyper mig i armen för o förstå att det är sant). Verkligen verkligen dags nu att ta tag i att få till finfina avlämnanden.

Rutan vi hade lagt ut var annorlunda o spännande på så sätt att den låg med första halvan i vad vi skåningar kallar skogsdunge och yttre halvan på öppet fält, med för dagen bra vind rakt in i rutan liksom. Själva letandet skötte hon lika bra som vanligt och inte verkade hon tänka på skiftningen i rutan från dunge till fält inte, inte mer än att jag kunde se att vinden förändrades något såklart - hon vet vad hon ska göra oavsett   


Hon är bara en riktig pärla min lilla Yalla.


Gårdagens korta träningspass kändes lika bra som dagens spårträning. Det känns som att fria följet verkligen kan sitta fint för oss. Inkallning med ställande börjar vi oxå få till fint, efter onsdagens träning ökade både mitt o Yallas förståelse för hur få till det för oss  Skallet som vi oxå tränade o fick tips kring i onsdags gick ungefär lika bra som just i onsdags, skällandet är inget problem utan det handlar mest om att se till att hålla position och att hon stannar i sittande ÄVEN på första skallet. Hon är tack o lov så mottaglig för "röst-tillrättavisning/hjälp" att det inte ska behöva vara ett problem länge till det här med position och sitt....det känns som det finns hopp om högre-starter i år  Jag menar det finns bra grunder i det mesta av det för oss nya så det blir till att börja fundera på anmälningar strax.


  

Nä nu ska jag inte chocka mig själv för mycket o skriva en lång blogg...är lite kul ändå att sitta här o skriva lite....kanske skulle, oftare?!


  

 
 
Ingen bild

Susanne

9 januari 2012 09:58

Riktigt bra upptag gjorde hon allt och naturligtvis spåret med, men det visste vi ju.....

 
Ingen bild

Inga

9 januari 2012 16:09

Så duktiga ni är, du och Yalla. Lycka till med fortsatt träning
och tävling. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards