Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

Sol o måne går sina varv

Av Cina - 19 februari 2011 08:41

Livet förändras o i det oxå vanor...bloggen min står mest stilla, men det behöver inte betyda att jag gör så   inte betyder det heller att jag bara sitter o tittar på tvättmaskinen som jag skrev om senast....Fullmåne igår kväll o jag hade svårt att somna   - sol idag o då var det lätt att vakna igen.



  


Har precis kommit in från en underbart härlig timmeslång promenad i en solgassande ganska vindstilla vintermorgon   . Fåglar sjöng, harar skuttade o rådjuren sprang sin kos, allt medan jag o Yalla traskade o njöt var o en på sitt sätt av morgonen.


Jag hoppas verkligen att denna känsla sitter i länge....*njuter av att bara finnas till*   . Kan t o m innebära att känslan får mig till att öva lite ihop med Yalla....får se   



Så lite koll i backspegeln,

förra helgen var det årsmöte på klubben o jag valdes till ordförande i styrelsen   ....spännande   . Stilla kan jag inte låta bli att undra - vilka förväntningar kan det finnas på mig....o vad vill jag själv med den rollen? Det visar sig såklart....en sak är säker, det lär bli händelsrikt hur som helst med tanke på SSM2011 till sommaren.


På jobbet funkar allt bra, äntligen har vi förresten fått en ny teamchef o ska under den närmaste månaden göra något som kan sägas vara en utvärdering för att komma fram till om vi ska vara 6 st i gruppen (som vi varit) eller om vi som nu ska fortsätta vara 5.....rätt sunt kan jag tycka att man inte bara för att det ska så vara anställer utan tittar o funderar innan man går igång. Jag måste säga att jag "gillar" processen där vi och en likadan grupp inom företaget (i ett annat land) jämför och jämförs....spännande helt klart.


Mitt självförtroende när det gäller just jobbet har återigen ökat   . Det är ju så att när jag började i december 2008 var jag ganska nollställd, företagsekonomi och bokföring läste jag ju på 1980-talet o har eg. inte sysslat med det sen jag "tog studenten". Banktjänsteman är liksom inte som att sitta o bokföra o redovisa....Nu börjar i alla fall kontoplan (T-kontona med debet o kredit) att framträda allt tydligare o jag ser liksom för mitt inre mer o mer vad som händer när jag kör in uppgifterna i SAP......undrar om det inte kan bli en redovisningsmänniska av mig ändå   .


Om vi lägger yrkesmänniskan Cina på hyllan o tittar på mig privat...så har jag det bra. Framförallt när jag utgår ifrån vad jag själv trivs med, o det är ju det som är meningen...med mitt liv...som sagt förr.


Nämen, här sitter jag o bara bubblar....om mest ingenting....tror det är hög tid för duschen o sen frulle.


Ha det underbart   



 
 
Sabina

Sabina

19 februari 2011 21:15

Åh vad härligt om att läsa om ditt ökade självförtroende & förmåga att ta tillvara på glädjeämne i vardagen. :-)

Spännande med ordförandeposten & schäfer SSM 2011 - ska förresten försöka ta semester, så säg till om jag behövs- hjälper mer än gärna till.

Ha en go söndag// Kramar

http://cityclickers.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards