Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Cina - 23 augusti 2010 20:30

Usch va regnigt o grått det var när jag kom hem idag   . På promenixen med Yalla bestämde jag ett inköp som definitivt är behövt och rätt - gummistövlar!!! Ska det fortsätta såhär så lär ju skorna jag har bli alldeles dränkta ändå hur mycket GoreTech och impregnering jag än har i och på dem.


Väl inomhus igen tyckte jag det var lite väl skumt i bostaden o bestämde att nu minsann skulle det fixas typ lampor modell större. Sagt o gjort fram med doningar o så skulle jag bara testa en kontakt för modellpassandet skull....poff   så slocknade stereo, TV, internetuppkoppling. Skönt med automatsäkringar....jomen....om de fungerar ja   . Fick tips att kolla kontakt för kontat, apparat för apparat efter möjlig kortslutning.......nej inte nåt sånt, allt fungerar som det ska.

Jag gav upp, drog ström från annat håll i lägenheten o fikade - får ringa imorgon o be om hjälp med byte av säkring liksom.


Men så, någon timme senare, när jag går in i klädkammaren (som oxå mörklagts) så fungerar ljuset där   , jag fattar nada men testar de andra kontakterna i v-rummet där strömmen gått.....jo nu så - ELEKTRICITET all over the place in the right place   jag fattar nada men det fungelerar o det är viktigast.



Nu låter jag bli ett tag att leka elektriker, var så säkra.


Tänk va "spänningen" kan höjas snabbet en måndag   .

Mindre spännande är att det snart är dags för att gå ut igen. Inget väder som riktigt gör en sugen precis.....tur jag har hund annars hade jag nog bara plattat soffan heeeela kvällen   .



  




Av Cina - 23 augusti 2010 08:52

Bloggbyten har ju kan tyckas duggat tätt för min del   , ja o någon till kanske   .


Det kändes faktiskt trist att lämna bloggtown för jag gillade funktionen "prenumerera" som inte fanns hos one.com   . Den senare nämnda varianten var dessutom inte alls intresserade av att öppna den möjligheten utan jag skulle själv "bjuda in" vänner så att de skulle få mail....o det där att liksom bjuda in på det viset är iiiiiiinte riktigt jag, om än att jag gjorde det till ett par stycken   .


O nu så har jag hittat en website som gör det möjligt för min att prenumerera!!!!   och inte bara det - jag kan enkelt söka bloggar att läsa utifrån ämnen etc   .


Bloglovin heter den nya sighten som jag hittade först i Ninas blogg. Jag ska ärligt erkänna att först förstod jag inte riktigt o det är först nu i helgen som jag tog mig tid o kolla.....o jodå, jag kan sätta inställningarna så att jag får mail när någon av "mina" bloggar uppdateras   . Än så länge har jag visserligen bara lyckats med några bloggplatsen-bloggar.....men vi får se, kanske det funkar för alla?


Det var det om detta - lite blogg"kunskap"   - tror det blir lite bloggande ikväll när regnet öööööser ner.


see you   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards